مهدی نباتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت اخیر مصاف دوستانه و آماده سازی نداشتیم، اما مدتی پیش در جام جهانی گلبال به میزبانی کشور سوئد حضور یافتیم و ایران در آن مسابقات با تفاضل گل کمتر پس از آمریکا رده ششم را کسب کرد و آن رقابت ها برای تیم، حکم بازی های آماده سازی در سطح بالا برای حضور قدرتمندانه در آسیا را داشت.
وی گفت : تیم ملی گلبال ایران در مدت اخیر پنج اردوی تدارکاتی و آماده سازی پشت سر گذاشت و اردوی ششم یا همان متصل به اعزام نیز تا حد زیادی میزان آمادگی بازیکنان و تیم را بیشتر کرد.
نباتی با ابراز خرسندی از آمادگی بازیکنان، اضافه کرد: پشتکار، همت و رفاقت صفات اصلی تیم ملی گلبال ایران را تشکیل می دهد و با این ویژگی ها و البته تلاش و هوشمندی می توان بر حریفان با انگیزه و قدر چیره شد.
سرمربی تیم ملی گلبال مردان ایران از چین، ژاپن، کره جنوبی و عراق به عنوان اصلی ترین حریفان تیم ملی کشورمان نام برد و افزود: همه کشورهای آسیا با آمادگی و توان بالا پای به این آوردگاه می گذارند و شکست آن ها اگرچه چندان راحت نیست، اما دردسترس است.
وی تصریح کرد: بدون بزرگنمایی باید گفت که ایران حرف های زیادی در جهان و آسیا دارد و درخشش و کسب مدال طلا در پاراآسیایی جارکارتا هدف اصلی تیم خواهد بود.
سرمربی اصفهانی تیم ملی گلبال همچنین به لزوم توجه هرچه بیشتر به ورزش معلولان، نابینایان و ناشنوایان اشاره کرد و ادامه داد: استعدادهای زیادی در شهرهای مختلف و در همه رشته ها وجود دارد و باید با شناخت صحیح آن ها نسبت به تقویت تیم های استانی و ملی اقدام کرد و این امر مستلزم حمایت های بیشتر ادارات ورزش و جوانان و هیات است.
وی استان اصفهان را از جمله استان هایی دانست که به ورزش معلولان بها می دهد و پیشنهاد کرد که این حمایت ها افزایش پیدا کند تا در کاروان تیم ملی بیش از 25 نفر یا 12 درصد کنونی حضور داشته باشند.
نباتی همچنین به جامعه معلولان، نابینایان و ناشنوایان کشور توصیه کرد که در صورت علاقه به رشته های ورزشی به هیات های ورزشی مراجعه کنند و پس از آموزش های لازم در تیم های شهری و استانی قرار گیرند.
این مربی ورزشی گفت: معلولان، نابینا و ناشنوایان باید بدانند که نباید به دلیل انتخاب نشدن در تیم ها قید ورزش را زد بلکه بستر برای حضور علاقه مندان و تلاش گران آماده است و با پشتکار وانگیزه می توان پیراهن تیم ملی را پوشید.
به گزارش ایرنا، گلبال یک ورزش تیمی مخصوص نابینایان و کم بینایان است که بازیکنان آن با بستن چشم های خود طبق قوانین خاص تلاش می کنند توپ را وارد دروازه حریف کنند.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی به میزبانی جاکارتا اندونزی چهاردهم تا بیست و سوم مهر سال جاری برگزار می شود و از ایران در مجموع 136 ورزشکار در بخش مردان و 73 ورزشکار در بخش زنان به میدان خواهند رفت.
/ 6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.