با حضور وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات و استاندار اصفهان، آیین رونمایی و افتتاح شش پروژه توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با سرمایه گذاری ۴۰۵ میلیارد تومانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری استان و آیین رونمایی از پروژه‌های مخابرات و پوشش تلفن همراه و اینترنت در استان با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، اظهارداشت: این حادثه ناشی از کوچکی و خرد شدن دشمن است چرا که علیرغم تهدیدات همیشگی دشمنان، همواره پاسخ دندان شکن دریافت کرده است.

وی در ادامه به پتانسیل های اصفهان در بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: اصفهان پتانسیل های زیادی در این بخش دارد و اگر امکانات اداری در اختیارش قرار گیرد می تواند خدمات بسیاری را به کشور ارائه کند.

استانداراصفهان با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در شاخص‌های مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول یکسال گذشته در استان اصفهان، تصریح کرد: این اقدامات زمینه شکوفا شدن سرمایه‌های انسانی و استعدادهای موجود را فراهم می کند.

وی خواستار روان سازی دستورالعمل اجرایی و تسهیل در استفاده از مراکز IX استان شد و افزود: علیرغم نقش مهم این مراکز در اتصال الکترونیکی بین سازمان ها، بهره برداری از خدمات مرکز پیچیده است و هیچ دستگاهی تاکنون موفق به اخذ اطلاعات نشده است.

مهرعلیزاده به اجرای شبکه فیبر نوری برای ۶۰۰ روستا اشاره و اضافه کرد: تامین پوشش همراه اول با تکنولوژی ۳G و ۴G در نقاط عشایری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار تکمیل پوشش تلفن همراه در جاده های فرعی روستایی بویژه از بعد حوادث غیرمترقبه شد و افزود: از کل ۶ هزار کیلومتر جاده در استان، ۱۵۱ محور در ۲۲۰ کیلومتر به صورت ناپیوسته فاقد ارتباطات مخابراتی می باشند که تکمیل پوشش ارتباطی این نقاط مستلزم جاده های دسترسی و تامین برق بوده و لازم است با تامین اعتبار هرچه سریع تر به سیستم ارتباطی مجهز شود.

آیین رونمایی از پروژه‌های مخابرات و پوشش تلفن همراه و اینترنت در استان با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات و  آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.