میثم نمکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات ساخت این کتابخانه از 10 سال پیش با وسعت یک هزار و 500 مترمربع شامل 750 مترمربع زیربنا آغاز شد که با تلاش های صورت گرفته در نهایت این مجموعه آماده بهره برداری شده است.
وی افزود: هزینه ساخت این کتابخانه در ابوزیدآباد نزدیک به 6 میلیارد و 100 میلیون ریال از محل اعتبارهای ملی و تملک دارایی تامین شده و پس از انجام تشریفات قانونی، بنا به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل با اشاره به بهره برداری از این طرح همزمان با هفته کتابخوانی (25 آبان ماه) بیان کرد: این کتابخانه عمومی که آرزوی دیرینه مردم خونگرم و فرهنگ دوست ابوزیدآباد بوده، می تواند سرآغاز فصل جدیدی در مناسبات فرهنگی بخش کویرات این شهرستان باشد.
وی همچنین از پیشرفت 90 درصدی نخستین مجتمع فرهنگی هنری آران و بیدگل خبر داد و اضافه کرد: این طرح با نزدیک به 2 هزار مترمربع زیربنا و فضاهایی مانند تالار چند منظوره سینمایی و نمایشی، نگارخانه، محیط آموزشی و کارگاهی تا کنون 15 میلیارد ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی و ملی تخصیص داشته و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته نمکی، 11 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی با بیش از 200 هزار جلد کتاب در شهرستان آران و بیدگل فعالیت می کند.
ابوزیدآباد از شهرهای تابعه آران و بیدگل در 30 کیلومتری شمال شرق این شهرستان قرار دارد.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.