سمیرا شریفی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مربیان اصفهان را نمی توان مجبور کرد برای آموزش به شهرستان های استان بروند زیرا حضور در این مناطق برای آنان مقرون به صرفه نیست.
وی افزود: علاوه بر این رسیدگی به اسب برای مربیان زمان بر است و مانع سفر آنان به نقاط مختلف استان برای آموزش می شود.
شریفی با اشاره به اینکه 260 سوارکار زن در استان اصفهان در رشته سوارکاری با اسب فعال هستند ، افزود: آران و بیدگل و شهرضا از شهرستان های فعال در رشته های پرش و استقامت است.
نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان افزود : هیات سوارکاری استان در بخش بانوان و رده های مختلف سنی به مسابقات کشوری اعزام دارد که بیشتر به صورت انفرادی و در رشته پرش است اما هیچ بانویی از استان اصفهان عضو تیم ملی نیست.
وی گفت: اصفهان پنج دوره میزبان رقابت های جام نقش جهان بوده است و سال جاری نیز مسابقات مختلفی طبق تقویم مسابقات هیات برگزار می شود.
شریفی ادامه داد: هم اکنون 6 باشگاه به صورت رسمی در این رشته فعال هستند اما در شهرستان های مختلف استان باشگاه های زیادی هستند که به صورت شخصی و یا غیررسمی فعالیت می کنند.
وی افزود: هزینه های سوارکاری نسبت به رشته های پرهزینه ورزشی وضعیت بهتر و قیمت پایین تری دارد و یک سوارکار مبتدی نیازی به اسب شخصی ندارد و می تواند با اسب های موجود در باشگاه ها آموزش ببیند.
نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان گفت: سوارکاری محدودیت سنی ندارد و همه افراد با سنین مختلف می توانند حداقل به صورت تفریحی در این رشته فعالیت کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی سوارکاری در مدارس استان اصفهان نیز گفت: دانش آموزان مستعد 10 تا 11 سال استان در قالب طرح استعدادیابی و کلاس های تابستانی شناسایی شده و در صورت علاقه مندی می توانند با اسب های پونی کلاب به این رشته ورزشی بپردازند.
وی همچنین رشته سوارکاری را همانند سایر ورزش ها نیازمند آمادگی جسمانی دانست و افزود: نرمش هایی برای پیش از سوارکاری در نظر گرفته شده است که سوارکاران باید این نرمش ها را قبل و بعد از سوار شدن بر اسب انجام دهند تا دچار آسیب نشوند.
اسب سواری قدمت زیادی نزد ایرانیان دارد اما به عنوان یک ورزش در چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته ‌است.
سوارکاری دارای رشته های مختلفی از جمله پرش، استقامت و درساژ است.
ت/7135 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.