حبیب‌الله ناظریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی شهروندان و دوچرخه ‌سواران در منزل دوچرخه‌ هایی در اختیار دارند که به هر دلیلی از آنها استفاده نمی‌ کنند و قصد داریم در طرح یاد شده این دوچرخه‌ ها را جمع آوری و پس از تعمیر در اختیار افرادی که بضاعت خرید دوچرخه ندارند، قرار دهیم.
وی اضافه کرد: این دوچرخه‌ ها تا پایان مهر با مشارکت آموزش و پرورش اصفهان توسط خیران از مردم خریداری خواهد شد و پس از تعمیر در قالب مسابقاتی که در محلات کم‌ برخوردار برگزار می ‌شود، توزیع خواهد شد.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه با اشاره به اینکه طرح همدلی با هم ‌رکابی رویکردی عام المنفعه و سلامت‌ محور دارد، بیان کرد: مردم اصفهان بسیار با گذشت هستند و اگر بدانند طرحی درست انجام می‌ شود، سخاوتمندانه مشارکت می کنند.
ناظریان در مورد چگونگی مشارکت شهروندان دراین طرح تصریح کرد: 15 مرکز شهرداری و 6 مرکز نیز از سوی آموزش و پرورش اصفهان برای تحویل دوچرخه‌ ها از سوی خیران مشخص شده است.
وی افزود: شهروندان می‌ توانند اطلاعات این مراکز را از سامانه 137 شهرداری و یا هیأت دوچرخه ‌سواری استان اصفهان دریافت کنند.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تقدیر از خیران و رییس هیأت دوچرخه ‌سواری اصفهان به دلیل مشارکت در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: این همدلی ابتدا باید در تمام نهادهای شهر اصفهان به وجود می‌ آمد و خوشبختانه پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اصفهان، معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سپاه، بسیج، هیات دوچرخه‌ سواری استان، آموزش و پرورش، دانشگاه ‌ها و خیران به این نتیجه رسیدیم که این طرح در اصفهان اجرا شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر در شهر اصفهان حدود 50 ایستگاه ثابت دوچرخه
برای امانت دادن دوچرخه به شهروندان وجود دارد.
طبق آمار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، سهم 12 درصدی دوچرخه در حمل و نقل شهر اصفهان به سه درصد کاهش یافته و در پی آن معضلات زیست محیطی و اجتماعی از جمله آلودگی هوا، چاقی بیش از حد و کاهش نشاط اجتماعی در این کلانشهر بوجود آمده است.
6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.