به گزارش ایرنا، علیرضا صلواتی روز یکشنبه در نشست خبری ستاد مهر سال تحصیلی ٩٧-٩٨ افزود: همزمان با سال تحصیلی سفرهای سطح شهر ٢٠ درصد افزایش پیدا می کند که باید برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از ترافیک صورت بگیرد.
وی گفت: ایمن سازی و خط کشی معابر از جمله اقدامات روزانه ای است که همزمان با آغاز سال تحصیلی در مناطق ١٥ گانه صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه امسال دانش آموزان علاوه بر اتوبوس و تاکسی می توانند از مترو برای تردد خود استفاده کنند، گفت: ٧٠ هزار دانش آموز با سرویس و تاکسی های مدارس جابه جا می شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: ٩ گروه گشت و بازرسی شامل سه گشت اتوبوس، سه گشت تاکسی و سه گشت حمل و نقل بار از ٣١ شهریور تا ١٥ مهرماه در مکان های مشخص شده مستقر هستند تا در صورت مشاهده تخلف اعمال قانون صورت بگیرد.
صلواتی گفت: همه ساله شاهد کاهش اعمال قانون در راستای ستاد مهر هستیم که این موضوع نشان دهنده رفتار قانون مدارانه شهروندان است.
وی با بیان اینکه امسال با همکاری اداره کل آموزش و پرورش زنگ ترافیک در مدارس به صدا در می آید، گفت: ارائه آموزش های ترافیکی به دانش آموزان و والدین و راه اندازی استندهای دوچرخه از جمله برنامه های حمل و نقل ترافیک در مدارس است.
صلواتی با اشاره به اهمیت استفاده نکردن دانش آموزان از موتور سیکلت افزود: برغم موانع قانونی برخی دانش آموزان با موتور سیکلت به مدارس می روند که این موضوع در شورای ترافیک استان به تصویب رسیده تا مدارس هیچ گونه همکاری با این دانش آموزان نداشته باشند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال یکپارچه سازی خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم، افزود:هم اینک روزانه ٥٣ هزار نفر از مترو استفاده می کنند و تلاش می کنیم تعداد مسافران را به ١٠٠ هزار نفر افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه همچنین در شورای ترافیک استان جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی به تصویب رسیده است، گفت: برای این خودروها ٥٠٠ هزار ریال جریمه تعیین شده است همچنین هشت مرکز معاینه سبک و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین فعال هستند.
ستاد مهر' شهر اصفهان، متشکل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ، پلیس راهور و سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی اصفهان است.
0477/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.