عباسعلی پوربافرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : زمان بندی مرخصی پزشکان در روزهای تعطیل مستلزم برنامه ریزی و تدبیر بیشتر است و مراکز درمانی باید در طول روز چند پزشک داشته باشند در حالی که در برخی مراکز درمانی شاهد کمبود پزشک هستیم.
وی با بیان اینکه در تعطیلات مصدومان ترافیکی و بیماری‌های قلبی و دیابتی افزایش می یابد، گفت: خدمات سرپایی بخش خصوصی در تعطیلات طولانی نیمه تعطیل می شود و خدمات بستری غیر اورژانس این بخش نیز کاهش پیدا می‌کند.
نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود : بخش دولتی باید در تعطیلات اورژانس‌ها را فعال تر از روزهای عادی نگه دارند ، از طرفی نمی‌توان به پرسنل بهداشتی و درمانی گفت که همه کشور تعطیل است و شما فقط قادر به استفاده از این ایام نیستید.
پوربافرانی گفت: برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، در روزهای تعطیل بدون پزشک متخصص می‌ماند و مردم برای رفع بیماری و مشکلات خود باید ساعت‌ها پشت در مطب ها متنتظر بمانند ؛ از طرفی گاهی اوقات نیز در برخی از مراکز درمانی که به 3 پزشک نیاز دارد، با یک پزشک اداره و باعث افزایش ازدحام جمعیت می‌ شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود : لازم است دانشگاه‌های علوم پزشکی و دستگا‌ه های نظارتی با حساسیت بیشتری به این موضوعات بپردازند. 
پور بافرانی ادامه داد: مرخصی همزمان پزشکان متخصص، گاه باعث سردرگمی بیماران و خانواده‌هایشان می‌شود و ناچار هستند برای معالجه ساعت‌ها پشت در مطب منتظر بمانند و یا به مرکز درمانی دیگری مراجعه کنند، در حالی که خدمات سلامت مردم نباید دچار وقفه شود.
ت 7136/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.