به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شامگاه روز سه شنبه در نشست بانوان فعال اجتماعی و فرهنگی کاشان افزود: یکی از سیاست های دولت توان افزایی بانوان، ایجاد مهارت های کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از فعالیت های داوطلبانه تشکل های غیر دولتی با توجه به ظرفیت های موجود در هر استان و شهرستان است.
وی با اشاره به تحمیل شرایط حساس کنونی در اثر خروج یکجانبه و ظالمانه آمریکا از برجام ایجاد مهارتهای کارآفرینی و توان افزایی در زمینه صنایع دستی و آموزش های مرتبط با کشاورزی و گردشگری را بسیار ضروری دانست و گفت: چنین ظرفیت ها از جمله مزیت های کاشان است که این معاونت آمادگی لازم را در راستای حمایت کامل برای توان افزایی و فعالیت های کارآفرینی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار دارد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به افزایش 60 درصدی انتصاب زنان در دولت در سال جاری نسبت به سال گذشته اضافه کرد : انتصاب زنان در پست های مدیریتی البته با مصوبه شورای عالی رئیس جمهوری و بکارگیری 30 درصدی آنها فاصله دارد که امید می رود این رقم تا پایان دولت دوازدهم محقق شود.
وی به اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در نقاط آسیب پذیر کشور اشاره و اضافه کرد : مرحله نخست این طرح در 300 نقطه اجرا شد و مرحله دوم در همین تعداد مناطق در حال اجراست و تا پایان سال ادامه دارد.
ابتکار با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرای مصوبه ستاد ملی زن و خانواده تصریح کرد: اجرای این مصوبه هم اکنون با تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی در حال بررسی است.
وی آموزش به دانشجویان و دانش آموزان دختر و پسر را در راستای سالم سازی، قوام و پایداری بنیان خانواده از دیگر اولویت های دولت در معاونت امور زنان و خانواده اعلام و تاکید کرد: نگاه به زوایای خانواده از جمله توجه به حقوق، لایحه ها و قانون های خانواده از دیگر اولویت های این معاونت می باشد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه تحولات حوزه بانوان شهرستان کاشان را مناسب و رو به رشد دانست و بیان کرد: این مهم به معنی نبود مشکل نیست اما گام های خوبی در توسعه اقتصادی و شاخص های اجتماعی و فعالیت بانوان توانمند برداشته شده است.
به گزارش ایرنا، شماری از بانوان در ادامه این نشست به میزبانی فرمانداری کاشان، مطالبی از توانمندیهای این شهرستان در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و دینی ارایه کردند.
حضور در گلزار شهدا، شرکت در جسله شورای اداری، بازدید اورژانس اجتماعی، نمایشگاه توانمندی‌های زنان در اداره بهزیستی، دیدار با مادر چهار شهید از جمله برنامه های سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به شهرستان کاشان بوده است.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.