به گزارش ایرنا، سید جواد تکیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به 13 هزار نفر گردشگر خارجی با ملیت های گوناگون از فروردین ماه تا کنون از این آستان مقدس دیدن کردند.
وی افزود: به طور میانگین روزانه 70 تا 80 نفر گردشگر خارجی در حرم امامزاده محمد هلال بن علی (ع) حضور می یابند که بیشتر از کشورهای هلند، ایتالیا، فرانسه، اندونزی، پاکستان و مالزی هستند.
مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) گفت: برنامه هایی برای تبدیل این آستان مقدس، به قطب گردشگری مذهبی کشور در حال تدوین است که امیدواریم به زودی اجرا شود.
او با اشاره به نقش رسانه ها و پایگاه‌های داخلی و خارجی در معرفی این آستان مقدس یادآور شد: مجله فرانسوی 'تراول' چند سال پیش آستان این امامزاده والامقام را به عنوان چهل و هشتمین مکان با ارزش و دیدنی دنیا معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، آستان مقدس محمد هلال فرزند بلافصل حضرت امام علی (ع) که در آران و بیدگل قرار دارد به ویژه در این چند سال گذشته مورد توجه بسیاری از جمله گردشگران خارجی قرار گرفته است.
محمد اوسط مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال 14 ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب و امامه می‌باشد؛ وی که نسبش از طرف مادر با دو واسطه به پیامبر مکرم اسلام می رسد، در 28 رمضان سال 64 ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.