به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط تولید موتورهای پیشرفته الکتریکی مغناطیس دائم در اصفهان افزود: در صورت تبدیل موتورسیکلت ها و خودروها به موتورسیکلت و خودرو برقی تا سه سال آینده، آلودگی هوا در کلانشهرها به صورت چشمگیر کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به خطرات زیست محیطی آلودگی هوا و آسیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن اظهارداشت: بهبود کیفیت آلودگی هوا در کلانشهرها یکی از راهبردهای مهم زیست محیطی دولت دوازدهم است و تلاش دولت بر این است که کلانشهرها از هوای استاندارد بهره مند شوند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تردد زیاد خودروها را از علل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دانست و گفت: دود ناشی از سوخت موتورسیکلت ها نیز به شدت آلودگی هوای کلانشهرها افزوده است.
کلانتری با اشاره به اینکه در کشور، واحدهای متعدد و پیشرفته ای در زمینه تولید وسایل نقلیه برقی از جمله صنایع دریایی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت دارند ابراز امیدواری کرد با همکاری و کمک دولت این واحدهای تولیدی تقویت و زمینه استفاده بیش از پیش شهروندان از وسایل نقلیه برقی فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این بخش هیچگونه وابستگی خارجی نداریم و خودکفا هستیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: با ارتقای سطح فرهنگ مردم برای استفاده از وسایل نقلیه برقی به جای وسایل نقلیه بنزینی، علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی که بخش عمده آن وارداتی است می توانیم شاهد هوای پاک در شهرهای کشور باشیم.
وی تصریح کرد: به منظور حمایت از مصرف کنندگان این وسایل، دولت بخشی از سود تسهیلات را تقبل می کند و بخش دیگر آنرا مصرف کننده باید پرداخت کند.
وی افزود: شهرداری ها نیز باید در داخل شهرها مکانهایی را برای شارژ وسایل نقلیه موتوری برقی تعبیه کنند.
کلانتری ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی مشترک همه نهادها، زمینه استفاده از موتورها، خودروها و دوچرخه های برقی برای شهروندان فراهم شود تا مردم بتوانند از حداقل حقوق شهروندی که هوای پاک است، بهره مند شوند.
خط تولید موتورهای پیشرفته الکتریکی مغناطیس دائم روز پنجشنبه با حضور جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار اصفهان در شاهین شهر راه اندازی شد.
این خط تولید مکانیزه که در مرکز صنایع دریایی شهید قربانی ایجاد شده مشتمل بر سه محصول موتور مغناطیس دائم موتورسیکلت، موتور مغناطیسی دائم دوچرخه برقی و موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی است.
شاهین شهر در 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7134/ 7150/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.