به گزارش ایرنا، ' سید باقر میرعبدالهی ' روز شنبه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با رد این مطلب که سرانه مطالعه در ایران وضعیت خوبی ندارد گفت: همچنین گفته می شود کتاب کالایی گران و کتابخوانی کم است زیرا فضای مجازی بر منشورات کاغذی و کتاب سایه انداخته است.
وی در همین حال تاکید کرد: وجود کتابخانه های عمومی این دلایل و نظرات را نفی می کند.
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: در مورد شفاهی بودن انتقال مفاهیم باید به جوامع روایی رجوع کنیم زیرا دانش و علمی که به نسل های دیگر منتقل شده بوسیله کتاب انجام شده است.
وی افزود: کتابخانه های عمومی ظرفیت عظیم و دست یافتنی برای خواندن کتاب دارند و می توانند میل به دانستن را در بین مردم تقویت کنند.

** مشارکت 32 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی اصفهان
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: امسال 32 هزار نفر در بخش های مختلف مکتوب، محتوایی، نوجوان، خانوادگی، نقاشی و اینترنت در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.
' امیر هلاکویی ' در این مراسم با بیان اینکه طی دو سال گذشته تعداد شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی رشد داشته است، در عین حال تصریح کرد: همچنان با آمار مد نظر مشارکت کنندگان در این جشنواره فاصله داریم.
وی بیان کرد: در سال 95 حدود 12هزار و سال گذشته حدود 22 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که آمار مشارکت کنندگان طی دو سال گذشته تاکنون رشد خوبی داشته است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: طی دو سال گذشته چهار هزار قلم تجهیزات کتابخانه شامل قفسه، تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و نیز امکانات مورد نیاز بخش کودک خریداری و به کتابخانه های عمومی ارسال شده است.
وی اضافه کرد: همچنین به زودی تجهیزات کتابخانه ای برای کتابخانه های شهرستان های اصفهان، لنجان، نجف آباد و مبارکه فراهم می شود.
هلاکویی با بیان اینکه بیشتر کتابخانه ها کاربری ویژه ندارند، تصریح کرد: در حوزه تعمیرات کتابخانه ای به خوبی پیش رفته ایم بگونه ای که در 90 درصد کتابخانه های استان اصفهان تعمیرات از جز تا کل انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه تملک کتابخانه ها 150 میلیون تومان بود، افزود: به همت فرمانداران و تلاش اداره کل کتابخانه های استان اصفهان، این اعتبار به 9 میلیارد تومان افزایش یافت.
در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 15 نفر به عنوان برترین های این جشنواره تجلیل شد.
همچنین 31 نفر در حوزه مکتوب، 19 نفر در حوزه نقاشی و 7نفر در حوزه اینترنت شایسته تقدیر شدند.
هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مرداد امسال همزمان با ایام دهه کرامت با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و ائمه معصومین (ع) در دو بخش انفرادی و خانوادگی در سه رده سنی کودکان چهار تا 11 سال، گروه سنی نوجوان 11 تا 17 سال و 17 سال به بالا برگزار شد.
0477/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.