به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این پاسگاه گفت: دالانکوه به عنوان دومین پاسگاه حفاظت محیط زیست خیرساز کشور به همت تشکل مردم نهاد دوستدان محیط زیست شهرستان تیران و کرون و باکمک خیران با هزینه ای افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.
' سید رحمان دانیالی ' افزود: تاکنون دو پاسگاه حفاظت محیط زیست توسط خیران در شهرستان تیران و کرون احداث شده و مشارکت خیران در احداث پاسگاه محیط زیست تنها در این منطقه اتفاق افتاده و مشارکت خیران تیران و کرون در این زمینه در سطح کشور بی نظیر است.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حفظ و حراست محیط زیست، تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به حفظ و حراست از محیط زیست نیست و برای حراست از منابع طبیعی و محیط زیست به مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد نیاز است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان آتش سوزی مراتع، آلودگی هوا، آلودگی محیط زیست، تخریب گونه های گیاهی و حیوانی و بی توجهی به منابع انرژی را از معضلات مهم محیط زیست این استان بیان کرد و گفت: مشارکت سازمان های مردم نهاد ( سمن ها ) در حفظ و حراست محیط زیست مشکلات و دغدغه های این حوزه را کاهش می دهد.
وی با اشاره به آتش سوزی مراتع حفاظت شده شهرستان تیران و کرون یادآورشد: مشارکت مردم در مهار آتش مراتع قابل تقدیر است و پیشگیری از آتش سوزی در مراتع باید به دغدغه اجتماعی تبدیل شود تا از فعالیت افراد سودجو و بی تفاوت نسبت به محیط زیست جلوگیری شود.
پاسگاه محیط زیست دالانکوه در فضای به وسعت 60 مترمربع توسط خیرین احداث و تجهیز شده و دومین پاسگاه خیرساز در کشور است.
نخستین پاسگاه حفاظت محیط زیست خیر ساز سال گذشته در پارک ملی قمیشلو احداث شد.
منطقه حفاظت شده دالانکوه با بیش از 33 هزار هکتار وسعت و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به مساحت 113 هزار هکتار در شمال غرب اصفهان واقع است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.