به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا بهرامن روز چهارشنبه در نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی شهرستان کاشان بیان کرد: برای جذب سرمایه گذاران خارجی با شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، لهستان و برخی کشورهای اروپایی دیگر مذاکره هایی صورت گرفته است.
وی افزود: خانه معدن در سال 1395 نشست هایی در آلمان و امارات متحده عربی با هدف جذب سرمایه خارجی برگزار کرد و هم اکنون نیز مذاکره هایی با فعالان معدنی در کشور کانادا در حال انجام می باشد.
رئیس خانه معدن ایران اضافه کرد: شرکت‌های روسی نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند و کشورهای حوزه خلیج‌ فارس هم برای تامین مواد اولیه معدنی آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.
او گفت: هم اکنون 12 محدوده معدنی کشور در اختیار سرمایه گذران خارجی است و اگر مسائل نقل و انتقالات پولی تسهیل شود، خارجی ها با شرایط بهتری برای سرمایه گذاری به ایران خواهند آمد.
بهرامن ادامه داد: نتیجه دادن تلاش ها در بخش معدن دست کم سه سال زمان نیاز دارد و اگر سرمایه گذاران خارجی در این زمینه ورود کنند، بازارها به صورت دائمی در اختیار مواد تولیدی خواهد بود.
وی افزود: حمایت‌های دولت نیز در بخش معدن باید بیش از پیش باشد که نمونه آن را در تشکیل کنسرسیومی برای اجرای طرح های یک میلیارد و 400 میلیون دلاری در معدن مهدی‌آباد مشاهده کردیم.
رئیس خانه معدن ایران بیان کرد: جزء کشورهای برتر جهان در زمینه صنایع معدنی هستیم و از این رو نباید تنها به اقتصاد نفتی متکی باشیم که البته این فعالیت های معدنی نباید مخرب محیط زیست و منابع طبیعی باشد.
به گفته او، هم اکنون چهار هزار و 500 معدن فعال در کشور وجود دارد که سالانه 390 میلیون تن انواع محصول از آنها برداشت می شود.
به گزارش ایرنا، برخی معدنداران در ادامه این نشست به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی کاشان در زمینه خام فروشی معدن ها و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ماشین آلات و تجهیزات معدنی مسائلی را عنوان کردند.
123 معدن در شهرستان کاشان وجود داد که هم اکنون 60 واحد فعال بوده و بیش یک هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.
سالانه افزون بر 12 میلیون تن محصول در معدن های شهرستان کاشان تولید و نزدیک به 500 تن آن سالانه صادر می شود.
شهرستان کاشان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.