به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح 2 طرح صنعتی در شهرک شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از این مشاغل در درون بنیاد شهید و بخشی دیگرنیز در سایر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در حالی که نرخ بیکاری در کشور بیش از 11درصد است، نرخ بیکاری در بنیاد شهید حدود چهاردرصد است و در این زمینه فعالیت های زیادی انجام شده و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم گام های مثبتی برای اشتغال ایثارگران برداریم.
شهیدی همچنین با بیان این که در رابطه با مسائل درمانی خانواده شهیدان و ایثارگران نیز تصمیم های جدیدی گرفته شده است، افزود: با توجه به این که میانگین والدین شهدا بیش از 80 سال و میانگین سن جانبازان 70 سال است، باید برای مسائل درمانی آنها تلاش بیشتری داشته باشیم، از این رو برنامه های متنوعی را در پیش گرفتیم و حوزه درمان نیز باید بیشتر در خدمت آنها باشد.
رئیس بنیاد شهید در پایان با اشاره به برنامه دولت برای پرداخت معوقه های کارکنان این بنیاد، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری پاداش و معوقات کارکنان پرداخت شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید صبح امروز در ابتدای ورود به استان مقدس قم با حضور در گلزار شهیدان بهشت معصومه(س) ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای مدافع حرم، با خانواده های این شهدا دیدار و از آنها تجلیل کرد.
همچنین با حضور حجت الاسلام شهیدی، واحدهای صنعتی تولید انواع شیرآلات نفت و گاز و تولید شیشه های ضد گلوله با اعتبار بالغ بر 170میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
معاون رئیس جمهوری همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود 54 هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.