به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوراللهی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: کسی که از پرداخت زکات دوری می کند، این کار در واقع کفران نعمت است.
وی با اشاره به جایگاه زکات در آیات و روایات و آموزه های دینی، خاطرنشان کرد: مسیر تقرب به پروردگار متعال، خدمت به بندگان است و در واقع کسی که خداوند را بیش از خودش دوست داشته باشد، در راه او انفاق می کند.
دبیر ستاد زکات استان قم با بیان این که پرداخت زکات از امتحان های سخت الهی است، تصریح کرد: بر اساس روایات ائمه اطهار(ع) اگر همه مردم زکات مال خود را پرداخت می کردند، هیچ فقیر و مستمندی در جامعه باقی نمی ماند.
وی با اشاره به کمک های مردم استان قم در روز عید قربان، تصریح کرد: میزان کمک های مردمی در شهر مقدس قم برای قربانی کردن حدود 410 میلیون تومان بود که این میزان برای شهری با این جمعیت شایسته نیست و مومنان باید بیش از پیش به این مساله توجه کنند.
نوراللهی همچنین یکی از بهترین راه های امر به معروف را کمک به امر ازدواج جوانان دانست و گفت: طرح «احسان احسن» کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در دهه امامت و ولایت، پویشی برای جذب کمک های مردمی برای تهیه جهیزیه نوعروسان است.
از عید قربان تا عید سعید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.
وی در پایان بر ضرورت حضور پرشور مردم در جشن عاطفه ها در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: انسان باید در وصیت نامه خود بخشی از اموال خود را برای کمک به نیازمندان اختصاص دهد، به ویژه با وجود مشکلات اقتصادی کنونی کشورمان که با آن مواجه هستیم.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.