به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پور سید آقایی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم افزود: ارتقاء جایگاه مهدویت نیازمند بیان کارکردهای این اندیشه متعالی در جامعه است و به همین منظور هرساله همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود.
وی بیان کرد: چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور بیش از صد اندیشمند این حوزه از داخل و خارج کشور روز های ششم و هفتم اردیبهشت ماه جاری با موضوع مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد و اندیشه های فرق مختلف اسلامی در این خصوص مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: اندیشه مهدویت، جوامع اسلامی را به سمت سعادت و دور شدن از وابستگی به کفار هدایت می کند و به همین دلیل است که مستکبران جهانی با آن مخالف هستند، چرا که نابودی خود را در گسترش این اندیشه می دانند.
پور سید آقایی گفت: این اندیشه تحول آفرین است و می تواند زمینه ساز حرکت های سیاسی و انقلاب ها باشد، بنابراین نیاز است که ابعاد مختلف آن مورد بررسی علمی و پژوهشی اندیشمندان جهان اسلام قرار گیرد.
وی افزود: گفت و گو در خصوص مباحث مهدویت باید در دانشگاه های جهان اسلام و مراکز علمی داخل کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و منابع پژوهشی در رابطه با این موضوع، تدوین شود.
وی ادامه داد: اندیشه مهدویت مرگ متکبران و ظالمان جهان را درپی دارد و در صورت ترویج آن در جهان اسلام، دیگر مسلمانان سلطه افراد فاسد بر حکومت کشورهایشان را تحمل نخواهند کرد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.