به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی روز شنبه در «همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم افزود: تبعیت از رهبر معظم انقلاب، گره گشای مشکلات کشور است و اگر مسئولان به رهنمودهای معظم له توجه داشته باشند به طور قطع مشکل های اقتصادی امروز نیز رفع می شود.
وی با بیان این که روحیه انقلابی، نیازمند بصیرت، توانمندی علمی، معرفتی و فکری است، گفت: روحانیت پشتیبان جبهه مبارزه با استکبار نیست بلکه فرمانده این جبهه است، چراکه جنگ امروز، تهاجم فکری و ارزشی برای تصرف فکرها و دل هاست.
حاجی صادقی با بیان این که انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است تصریح کرد: این انقلاب مرگ تدریجی اسرائیل را قطعی کرده است به گونه ای که این رژیم که زمانی شعار نیل تا فرات سر می داد امروز خود را پشت دیوارهای هفت متری بتنی مخفی کرده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، رویکرد حوزه علمیه را به معنی واقعی کلمه، رویکردی انقلابی دانست و گفت: ولایت فقیه تجلی توحید است و ولی فقیه به عنوان سکان دار نظام دینی است و در نظام دینی نیز همه موظف هستند اراده ولایت را خوب فهیمده و نسبت به آن عمل کنند.
حاجی صادقی با اشاره به این که پیوند 2 نهاد مقدس روحانیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی کننده بسیاری از توطئه هاست، ادامه داد: پیوند این 2 نهاد انقلابی در عمق بخشی به انقلاب در صحنه جهانی موثر است.
وی اظهار داشت: در زمان اوج فتنه داعش در سوریه، تنها 18 درصد این کشور دست دولت باقی مانده بود که در این محدوده نیز هیچ امنیتی وجود نداشت ولی امروز بخش اعظمی از خاک سوریه در دست دولت این کشور است.
حاجی صادقی با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی پیروز نبردهای سوریه است و فاطمیون و حزب الله، سلحشوران میدان نبرد هستند، ادامه داد: شهدای فاطمیون و نیروهای حزب الله خود را سرباز رهبر معظم انقلاب می دانند که این نشان از عمق نفوذ گفتمان ایران در منطقه و اثرگذرای این گفتمان است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که توان امروز حزب الله نسبت به جنگ 33 روزه، بیش از 10 برابر افزایش یافته است گفت: دشمن به طور قطع می داند که گفتمان انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و سنگرهای کلیدی منطقه را فتح کرده است و دلیل عصبانیت ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ایران، آگاهی آنها از عمق نفوذ ایران در منطقه است.
حاجی صادقی، پیوند با روحاینت و حوزه های علمیه را برای سپاه و بسیج ضروری دانست و افزود: تربیت و تجهیز علمی و عملی طلاب و روحانیان در تراز انقلاب اسلامی، دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، تحول در نظام آموزشی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب از جمله رسالت های امروز روحانیان است.
وی با تاکید بر این که دشمن نگران استمرار انقلاب اسلامی است گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر انقلاب اسلامی یک دهه دیگر عمر کند سفره ابرقدرتی آنها جمع می شود، چراکه معتقدند انقلاب اسلامی تمام شاخص های ابرقدرتی را از آنها گرفته است، به همین دلیل برنامه آنها نیز خشکاندن ریشه های این انقلاب است.
وی با بیان این که خاموشی اسلامی به عنوان موتور حرکت انقلاب، فتنه ها و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت، از جمله راهبردهای دشمن در برابر انقلاب اسلامی است افزود: انقلاب اسلامی در تمامی میادین بین المللی پیروز شده است ولی دشمن در فتنه داخلی و حمله به فکرها و ذهن های جوانان، موفق به پیشروی شده است.
حاجی صادقی، ادامه داد: تغییر رفتار، خواسته ها، الگوها و ارزش های مردم هدف نهایی تهاجم فکری دشمنان است که مراقبت در برابر این تهاجم دشمن وظیفه مهم روحانیان و طلاب در شرایط حساس کنونی است.
وی با تاکید بر این که حوزه علمیه باید سنگرنشینان اسلام ناب محمدی(ص) را تربیت کند، تصریح کرد: در جنگ های سخت موفق شده ایم ولی در عملیات نرم دشمن، شاهد هستیم که برخی مسئولان کشور در مقابل این عملیات آنها منفعل شده اند.
همچنین در این همایش که پنجمین همایش مشترک سراسری مدیران حوزه های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی فقیه، مسئولان بسیج طلاب سپاه های استانی و معاونین امور طلاب و دانش آموختگان بود از مقام شامخ شهید حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس شیرازی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور در سال 1397 تجلیل شد.
برگزاری کمیسیون های مختلف و سخنرانی محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های عصر امروز این همایش است.
در این همایش از سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان استان های مازندران، کرمان و سمنان به عنوان سازمان های برتر بسیج طلاب در کشور تقدیر شد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.