دبیر هجدهمین جشنواره فیلم و عکس قم در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 100 فیلم کوتاه، مستند، داستانی و پویانمایی از 60 هنرمند و 111 قطعه عکس از 35 عکاس قمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از داوری اولیه 30 قطعه عکس به بخش نمایشگاه این جشنواره راه یافته و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
رضا ابوذر با بیان اینکه این جشنواره تا 24 مردادماه ادامه دارد، گفت: فیلم های ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره از ساعت 16 تا 22 اکران و نمایشگاهی از عکس های منتخب این جشنواره نیز در تالار مرکزی شهر ترتیب یافته است.
وی ایجاد انگیزه، بسترسازی برای تولید آثار فاخر، استفاده از تجربیات فیلم‌سازان مجرب را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و ادامه داد: به منظور ارتقای سطح علمی عکاسان استان، در حاشیه این جشنواره کارگاه نقد و بررسی عکس های راه یافته به نمایشگاه عکس این جشنواره توسط یکی از عکاسان و اساتید برجسته این رشته روز سه شنبه 23 مرداد ساعت 9 تا 12 در محل برگزاری این جشنواره در تالار مرکزی شهر برگزار می شود.
دبیر هجدهمین جشنواره فیلم و عکس قم با بیان اینکه آثار ارسال شده در بخش فیلم این جشنواره در 2 سطح «الف» و «ب» تقسیم بندی می شوند گفت: سطح «ب» به کارگردانانی اختصاص دارد که تازه کار هستند و برای نخستین بار یا دومین بار به تولید آثار سینمایی کوتاه اقدام کرده‌اند و سطح «الف» نیز به کارگردان‌های حرفه‌ای اختصاص دارد که تولید چندین فیلم را در کارنامه خود دارند.
وی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، صنعت گردشگری و همچنین موضوع آزاد را از جمله موضوعات محوری این جشنواره دانست و ادامه داد: تعداد آثار ارائه شده به دبیرخانه این جشنواره از نظر کمی و کیفی نسبت به دوهر قبل این جشنواره تغییر چشمگیری نداشته است.
ابوذر افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز 24 مردادماه برگزار می شود، از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.
هجدهمین جشنواره فیلم و عکس قم با همکاری انجمن سینمای جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافته است.این جشنواره به صورت سالانه در این استان برگزار می شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.