به گزارش ایرنا،حسن عابدی روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان دراستانداری قم افزود: با هماهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم از سال گذشته تاکنون سه هزار و 700 تن از زوج هایی که دادخواست طلاق ارائه کرده اند، دردوره های فوق شرکت نموده اند که این امر باعث کاهش 36درصدی آمار طلاق دراستان شده است.
وی درادامه به دوره های آموزشی پیش از ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: از سال 94 تاکنون 18 هزار و 700 تن در دوره های آموزشی پیش از ازدواج دراین استان شرکت کرده اند.
وی افزود: طبق سیاست گذاریهای مسئولان درقم ،پرداخت تسهیلات ازدواج از بانک ها مشروط به گذراندن دوره های آموزشی پیش از ازدواج است.
عابدی اضافه کرد: بانک های عامل دراستان قم همکاری های لازم را در این زمینه انجام داده اند و این امر باعث حضور زوج ها در دوره های آموزشی به صورت 6 ساعت شد.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در قم گفت: سال گذشته نشست های متعددی با متولیان این امر برگزار و با انتخاب هیات موسس این مجمع تشکیل شد.
عابدی ادامه داد: همزمان با برگزاری هفته ازدواج اساسنامه و ثبت مجمع با هدف افزایش ازدواج های آسان صورت خواهد گرفت.
وی گفت: ایام سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از 22 تا 28 مردادماه هفته ازدواج نامگذاری و در همین راستا اجرای برنامه های مختلف به دستگاه های استان ابلاغ شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه این جلسه به تشکیل هیات اندیشه ورزان جوان اشاره کرد و گفت: این هیات با حضور 40 نخبه جوان استان تشکیل شده است تا به ارائه راهکارهایی در حوزه مشکلات جوانان بپردازد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.