به گزارش ایرنا، ابوالفضل ایرانی خواه عصر دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم افزود: علل و عوامل تعداد بالای فوتی ها و مجروحان ناشی از حوادث و تصادفات در قم باید مشخص شود، البته یکی از مهمترین علت های آن تعداد بسیار زیاد موتورسواران در شهر است.
وی با بیان اینکه تصادفات شهری و جاده ای که فوت یا آسیب دیدگی شدید افراد را به دنبال داشته باشد، هزینه های زیاد و آسیب های جدی اجتماعی نیز به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با مطالعه و آسیب شناسی دقیق و برنامه ریزی مناسب، احتمالا می توانیم در کوتاه مدت تا حدودی این مشکل را بهبود ببخشیم.
ایرانی خواه بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های ناشی از تصادفات شهری در قم تأکید کرد و گفت: هر سال به طور متوسط 300 نفر که حدود 80 نفر از آنها موتور سوار هستند، جان خود را در تصادفات شهری از دست می دهند و 16 هزار نفر نیز در بیمارستان بستری می شوند.
وی همچنین شیوع بیماری های غیرواگیر در جامعه از جمله سکته های قلبی و مغزی و سرطان را به دلیل اضافه وزن، فشار خون بالا، سوءتغذیه و مصرف دخانیات مورد توجه قرار داد و گفت: آنچه می تواند در اولویت برنامه های مجمع سلامت قم قرار بگیرد، کاهش آسیب های ناشی از تصادفات باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه ارتقاء شاخص های سلامت و بهداشت را از جمله مؤلفه های جوامع پیشرفته عنوان کرد و گفت: در همین راستا تشکیل مجامع سلامت در استان ها از سوی دولت به انجام رسیده است.
عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه باید اولویت برنامه ها و نیازمندی ها در حوزه سلامت قم را شناسایی و در مجمع سلامت استان پیگیری کنیم، افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه سلامت باید کاهش بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی و مغزی و سرطان و نیز کاهش آسیب های ناشی از تصادفات شهری و جاده ای را با جدیت پیگیری کنیم.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.