به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل محیط زیست قم، سید رضا موسوی در گفت وگویی اظهار داشت:حمل و نقل انواع پسماندها بدون مجوز دستگاه مربوطه دراستان ممنوع است، این امر براساس مصوبه
کارگروه مدیریت پسماند و طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند،می باشد.
وی با اشاره به وجود برخی نابسامانی ها و تخلیه پسماندهای صنعتی استان های همجوار در محورهای مواصلاتی قم، خاطرنشان کرد: با هماهنگی بعمل آمده با دادستانی و پلیس راهور قم، خودروهای حمل پسماند فاقد مجوز در صورت مشاهده بلافاصله توقیف می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در پایان بر ضرورت تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند و ضوابط اجرایی آن در استان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی ذیربط، مسأله مدیریت پسماند و دفع اصولی زباله ها در قم هرچه بهتر ساماندهی شود.
قم دارای یک سایت یا جایگاه دپوی زباله تحت عنوان البرز در کیلومتر 13 جاده کوه سفید است، که روزانه حدود 700تن زباله در آن جمع آوری و سپس دفن می شود.
انباشت پسماند در ورودیها و محورهای مواصلاتی قم علاوه بر ارائه چهره نازیبا ، از نظر بهداشتی نیز برای این استان مخاطراتی را به همراه دارد.
پسماندها از جمله خانگی ، صنعتی، کشاورزی و بیمارستانی یکی از معضلات زندگی شهر نشینی است که جمع آوری آنها نیازمند برنامه ریزی های اصولی و علمی است.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.