رضا سلیقه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: علل و عوامل این معضل باید بررسی شود، و با توجه به اقدام های پیشگیرانه خوب بهزیستی امیدواریم شاهد کودکان ناشنوای کمتری باشیم.
وی همچنین با اشاره به تولد سالانه 25هزار نوزاد در استان، افزود: سال گذشته بیش از 20هزار نوزاد تحت غربالگری و شنوایی سنجی قرار گرفتند، که 57نوزاد دارای مشکل شنوایی شناسایی شد، ناشنوایی جز بیماری هایی است که اگر در ماه های نخست تولد تشخیص داده شود، امکان درمان قطعی آن وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی قم درادامه با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 42هزار کودک کمتر از 6سال تحت معاینه تنبلی چشم قرار گرفتند، گفت: 669 کودک دچار مشکلات مختلف بینایی بودند که به سمت درمان های تخصصی هدایت شدند.
وی با بیان اینکه درمان تخصصی شنوایی و بینایی کودکان به صورت رایگان انجام می شود، افزود: سالانه بین 20 تا 25تن از کودکانی که نیازمند کاشت حلزون هستند، تحت عمل جراحی قرار می گیرند که 100درصد آنها از نعمت شنوایی برخوردار می شوند.
جمعیت مددجویان تحت پوشش این سازمان در قم 25 هزارخانوار معادل 100هزار تن و هشت درصد کل ساکنان این استان است، این افراد شامل 22 هزار معلول ذهنی و جسمی حرکتی و سه هزار زن سرپرست خانواده می باشد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.