به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، پدر شهید سید محمدرضا رسولی که از مهمانان ویژه این مراسم گفت: پسر بنده یکی از دانش آموزانی بود که در ابتدای پیروزی انقلاب اقدام به خواندن سرود با دیگر دوستان خود می کرد که بعد از اجرای برنامه در سینما تربیت قم زمانی که در حال بازگشت به منزل بودند، توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق قم بمباران و آنها نیز به شهادت رسیدند.
وی گفت: قبل از رفتن محمدرضا به سینما برای اجرای سرود ناهار را با هم خوردیم و برای من چایی هم آورد و بعد به او گفتم که به مغازه رفته و یک دفتر بیاورد اما هر کاری کرد موتور روشن نشد و نتوانست برود، حال آنکه بعد از آن خودم آمدم و موتو را به راحتی روشن کردم که متعجب بودیم.
پدر شهید رسولی بیان داشت: آن روز به کاشان رفتم و وقتی برگشتم متوجه شهادت پسرم شدم که امیدوارم هیچ گاه خون این شهیدان پایمال نشود و انقلاب همواره و همانند گذشته پر ثمر باشد.
استاد نوروزیان پیشکسوت سرود در استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه جوانان و نوجوانان قمی بسیار محروم هستند گفت: باید هر کاری که می توانیم برای شکوفایی استعداد و رشد جوانان و نوجوانان قمی انجام دهیم که جشنواره چله سرو در این زمینه تلاش می کند.
وی افزود: یکی از وظایف بنده داوری در بخش های سرود در جشنواره های مختلف است که شاهد رشد چشمگیر نوجوانان قمی هستم که اگر به آنها بها داده شده و دیده شوند، بسیار موفق هستند.

*فعالیت بیش از 50 گروه سرود حرفه ای در مساجد استان قم/چله سرو موضوعات فرهنگی را با دقت رصد می کند
حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز گفت: در ابتدا باید از سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم که به صورت مردمی فعالیت های خود را ادامه می دهد، قدردانی کنم چرا که در زمینه مسائل فرهنگی هنری اقدامات ارزشمندی را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه جشنواره چله سرو موضوعات فرهنگی را به خوبی رصد می کند بیان داشت: یکی از اقدامات ارزشمند سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، توجه به موضوعاتی است که کمتر توجه شده و یا اینکه مورد غفلت قرار گرفته است که این سازمان با بررسی اهمیت موضوع به سراغ آن رفته و سعی می کند تا اقدامات فرهنگی ارزشمندی انجام دهد.
روحانی گفت: این جشنواره اقدامات عظیمی در حوزه فرهنگی در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرده است که در حوزه سرودهای انقلابی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، متولی برگزاری جشنواره شده و همکاری می کند.
وی گفت: مساجد استان در زمینه سرود اقدامات گسترده ای را انجام داده اند و در حال حاضر 50 گروه سرود حرفه ای در مساجد استان فعال اند و به زودی خانه سرود مساجد استان را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

*سرودهای انقلابی جشنواره چله سرو برگزار می شود/اکران آثار همزمان با دهه بصیرت

مجید رفیعی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم هم گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در شهری مثل قم این ایام بسیار با اهمیت است و نهادهای فرهنگی با تمام تلاش در راستای پاسداشت انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش می کنند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به بخش سرود جشنواره چله سرو اشاره کرد و گفت: امروز از پوستر این بخش نیز رونمایی صورت گرفت که کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم در راستای برگزاری کمک کرده و آیین نامه جشنواره تدوین و بخش سرود به صورت استانی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در همه بخش ها تا پایان مهر ماه فراخوان ها اعلام و تا 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی جمع آوری خواهند شد و از 9 تا 19 دی ماه نمایش کارها و عرضه بخش های هنری را خواهیم داشت.
رفیعی گفت: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در سطح عمومی تا ششم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت و همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) از برترین ها تقدیر خواهد شد.
در پایان از پوستر این بخش از جشنواره رونمایی شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 972372
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.