به گزارس ایرنا، در این مراسم که آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، برخی از مسئولان استانی و نیروهای مسلح حضور داشتند، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز عزت، افتخار، سربلندی و عظمت کشور و آحاد ملت مرهون خون شهداست.
حجت الاسلام احمد جلیلی صفت افزود: شهید قرنی از تربیت یافتگان حوزه های علمیه به شمار می آمد و در سنین جوانی با مرجعیت و شخصیت های بزرگ مذهبی در ارتباط بود.
وی با اشاره به نقش ارتش و نیروهایی مانند شهید قرنی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آستانه پیروزی انقلاب عده ای زمرمه انحلال ارتش را سر می دادند، اما حضرت امام (ره) فرمود ارتش باید بماند و ارتش نخستین نیرویی بود که به انقلاب و امام اعلام وفاداری کرد.
جلیلی صفت با اشاره به مبارزه های شهید قرنی با رژیم ستم شاهی افزود: این شهید بزرگوار به جرم براندازی و کودتا علیه حکومت پهلوی چندین بار دستگیر، محاکمه و زندانی شد اما هیچ گاه خم به ابرو نیاورد و استوارتر از قبل به راه خود ادامه داد.
امیر سرتیپ محمد ولی قرنی نخستین قربانی ضد انقلاب بعد از پیروزی انقلاب است، غائله کردستان در زمان او آغاز شد و در این قضیه با تصمیم گیری قاطع و به موقع توانست جلوی پیشروی ضد انقلاب را بگیرد و در نهایت همان قاطعیت در جایگاه ستاد ارتش خشم ضد انقلاب را برانگیخت تا سرانجام در سوم اردیبشهت ماه 58 در منزلش از سوی گروه تروریستی فرقان به شهادت رسید.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.