به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران، افزود: برنامه های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی آستان کریمه اهل بیت(س) از 23 تیرماه آغاز می شود و تا 20 مردادماه ادامه دارد.
وی با بیان این که برنامه های این دهه با استقبال از خادمان آستان های امام رضا(ع)، حضرت احمد بن موسی(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد جمکران آغاز می شود، گفت: عصر روز 23 تیرماه همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) خادمان در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر اجتماع و 2 آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر و نقاره خوانی را اجرا می کنند.
فلاحی با اشاره به این که جشنی در شب میلاد در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه برگزار می شود، بیان کرد: آغاز جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز صبح روز میلاد، 24 تیرماه در این مکان مقدس با خطبه خوانی و سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی خواهد بود.
وی تاکید کرد: محور همه برنامه های دهه کرامت معرفی شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به عنوان بانوی ولایتمدار است و خدمت کریمانه به اهل بیت(س) به عنوان شعار محوری انتخاب شده است.
وی گفت: در طول دهه کرامت آیین معنوی خطبه خوانی هر روز صبح با حضور مجموعه های گوناگون فرهنگی، خدماتی و همه نیروهایی که در طول سال در شهر قم خدمت رسانی می کنند، برگزار می شود.
معاون آستان کریمه اهل بیت(س) افزود: اعزام سفیران کریمه به 11 استان و کشورهای مختلف برای تبلیغ و شناساندن شخصیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، برگزاری مسابقه حدیث کرامت، دختران آفتاب، نور باران، نذر شادی و جشن مردمی کرامت از برنامه هایی است که در این دهه برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: درطول دهه کرامت جشن های خانوادگی با محوریت تحکیم بنیان خانواده در 11 نقطه شهر از جمله مساجد، حسینه ها و بقاع امامزاده ها برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: غبارروبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) و شست و شو با گلاب ناب، آیین های سخنرانی با موضوع معارف ناب فاطمی، همایش بانوان فاطمی با عنوان «در پناه بانو»، جُنگ نوجوانانه با عنوان «ایوان آیینه» و تجلیل از دختران نمونه، محفل شب شعر کرامت، محفل انس با قرآن و عترت با عنوان «هدیه ای از نور»، برپایی نمایشگاه فرهنگی بهشت بانو و ویژه برنامه سلام که به همت رادیو معارف برگزار خواهد شد از دیگر برنامه هایی است که برای این دهه تدارک دیده شده است.
به گفته فلاحی، دوره های آموزشی شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی مجالس جشن و موعظه ویژه زائران کشورهای مختلف، برگزاری نشست تخصصی توریست و معنویت و رونمایی از چند نرم افزار از جمله برنامه های دهه کرامت می باشد.
وی بیان کرد: مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) هر سال ده ها تن را به عنوان حافظ قرآن تربیت می کند که همایش «طوبای کرامت» روز 27 تیرماه با هدف تجلیل از 150 حافظ قرآن در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می شود.
وی بیان کرد: امسال علاوه بر این که طرح های عمرانی و خدماتی مختلفی در دهه کرامت افتتاح می شود، اقدام هایی از جمله تهیه جهیزیه برای افراد بی بضاعت، آزاد کردن زندانیان جرایم غیر عمد توسط خیران و اعمال تخفیف از سوی اصناف برای خرید کالاهای ایرانی عملیاتی خواهد شد.
وی اضافه کرد: حدود 13 هزار نیروی انسانی در دهه کرامت در شیفت های چهارگانه در حرم مطهر به زائران حضرت معصومه(س) خدمت رسانی می کنند.

** مدیر روابط عمومی و بین الملل آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: جشنواره مردمی دهه کرامت در استان های اصفهان، تهران، ایلام، گیلان، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و سمنان برگزار می شود.
حجت الاسلام جواد بهشتی پور افزود: در قالب این برنامه خادمان حرم حضرت معصومه(س) ضمن به همراه داشتن پرچم حرم مطهر،دربرنامه هایی از جمله عیادت از بیماران، عطر افشانی گلزار شهدا، غبارروبی بقاع متبرک امامزادگان و حضور در آسایشگاه ها شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: سفیران کریمه همچنین به کشورهای برزیل، پاکستان، ترکیه، هلند، انگلستان، نیوزلند، استرالیا و اوگاندا اعزام خواهند شد و نسبت به تبلیغ و شناساندن شخصیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به مردم اقدام خواهند نمود.
از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.
/2085/ 1175/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.