به گزارش ایرنا، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این آیین با بیان این که جشنواره شعر اشراق، چهارمین دوره خود فعالیت خود را در سطح بین المللی انجام داده است گفت: از میان همه هنرهایی که در حوزه رایج است و دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش، پرورش و فعالیت های تولیدی مبادرت داشته شعر از برجستگی ویژه ای برخوردار است.
محمد حسنی با بیان این که می توان بدون تردید شعر را هنر اول حوزه دانست ادامه داد: شعر؛ پر کاربردترین، متنوع ترین و تاثیرگذارترین ابزار در انتقال مفاهیم عرفانی، دینی، انسانی، الهی و عدالت طلبانه است، به همین دلیل شعر جایگاه ویژه در حوزه دارد.
وی گفت: در این جشنواره شاعرانی از داخل و خارج از کشور شرکت کردند که افراد برگزیده توسط هیات داوران انتخاب شدند.
در این جشنواره شاعرانی از جمله مصطفی السالوادوری نخستین مسلمان السالوادور، شعری به زبان اسپانیولی و حجت الاسلام سید رضا عابد از پاکستان شعری به زبان اردو، قرائت کرد.
در نخستین دوره این جشنواره 110 تن، دومین دوره 230 تن و سومین دوره آن 300 تن از شاعران طلبه از سراسر کشور شرکت کرده بودند. جشنواره شعر اشراق هر 2 سال یکبار برای معرفی فعالیت های هنری طلاب در زمینه شعر برگزار می شود.
یک هزار و 408 اثر از 338 طلبه شاعر به این دوره جشنواره شعر اشراق ارسال شد که از این تعداد 158 اثر مربوط به طلبه های غیر ایرانی به زبان هایی مانند اردو، عربی، انگلیسی و ترکی از کشورهایی همچون عراق، جمهوری آذربایجان، بحرین، هند و پاکستان بود.
در اختتامیه این جشنواره از 41 تَن از برگزیدگان در بخش های بین الملل (شعر غیرفارسی)، شعر نو (نیمایی و سپید)، شعر کلاسیک و شعر کودک و نوجوان تجلیل شد. از 338 طلبه شاعر شرکت کننده در این جشنواره، 70 تن از طلبه های خواهر بودند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.