درششم تیر ماه سال 1360 در مسجد ابوذر تهران بعد از اقامه نماز جماعت ظهر به امامت حضرت امام خامنه ای و در هنگام سخنرانی و پاسخ به پرسش های مردم ؛ معظم له ترور نافرجام شدند.
از رادیو اعلام شد جراحت شدید ایشان به قلب رسیده ! بدون درنگ گروهی از دلدادگان و عاشقان ایشان در اورژانس حاضر و گفتند: آمده ایم تا قلبمان را هدیه کنیم! و تعدادی هم برای اهدای خون صف کشیده بودند.
بر اثر انفجار بمبی که در یک دستگاه ضبط صوت جاسازی کرده بودند از ناحیه سمت راست جراحات زیادی بر بدن عزیز شان وارد شد و دست راست ایشان اصابت بیشتری دید.
زمانی که حضرت آقا در بیمارستان به هوش آمدند وقتی با ایشان مصاحبه می شود ؛سئوال کردند حالتون چگونه است، از حال اطرافیان خود در مسجد جویا شدند و فرمودند: بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت/سرخم می سلامت ؛ شکند اگرسبویی!!
آقاجان !وقتی دست راست شما مجروح شد یقین دانم که فریاد دلتان زمزمه بزرگ جانباز قهرمان تاریخ؛ درکربلا بود که فرمود: اگر دست راست مرا قطع کردید، به خدا قسم دست از یاری دینم و امام عزیزم برنمی دارم، زخم ها و جراحات را برجان خریدید تا دینت به سلامت و جاودان بماند.
بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی؛ کامل ترین اوصاف را از ویژگی ها و فضائل شاگرد با اخلاص خود بیان می کنند که ایشان را راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب معرفی می کنند و مسلمین جهان طنین آوایش را شنیده اند! و ما خداوند مهربان را بر این ذخیره مبارک و نعمتش شکر می گوییم و جبهه سپاس برزمین می گذاریم!
37 سال از آن زمان می گذرد و هر روز بر واقعیت ترجمه گفتار صادقانه حضرت امام خمینی افزوده می شود و همان گونه که برای امت سلحشور و جوانان ایران رهبری حکیم و دلسوز هستند جوانان اروپا را از یاد نمی برند و آنان او را پدر و مراد و پیشوای خود می دانند و ملت های جهان از مهربانی ها و صلابتش به امید رسیده اند! وستمدیدگان و مظلومین و پابرهنگان چشم یاری پیداکرده اند!
حقیقت این است که در رفتار و گفتار رهبر معظم انقلاب پیروی از مولا و مقتدایش حضرت امیرمؤمنان علی علیه السلام را می بینیم که خصم ظالم و عون مظلوم باشید.! و دفاع از حقوق انسان ها و ملتهای مظلوم جهان را ازاصول خود؛ که از راه و هدف و اصول خدشه ناپذیر مکتب و صراط مستقیم انقلاب اسلامی امام خمینی آموخته اند می دانند و بر آن ایستاده اند و برای معامله با خدا آبرویشان را در طبق اخلاص قرار داده اند. و توسل و استغاثه و استمداد از حضرت ولی عصر (عج) را افتخار و رمز پیروزی می دانند!
سکان کشتی اقیانوس پیمای پرتلاطم را دردنیای زر و زور و پر فریب و مکر ؛ با نصرت خداوند قادر متعال و اراده قوی در دست دارند و با دست رد برسینه طاغوت و با ایمان راسخ و تمسک به حبل الله و عروة الوثقی به راه خود ادامه می دهند. و هیچ خوف و حزنی به خود راه نمی دهند و ازسد آهنین انقلاب شکوهمند اسلامی دفاع می کنند.
هر چه می گویند پیش از آن خود عاملند! در عبودیت ؛ خوی ساده زیستی برای خود و خانواده ؛ روحیه جهادی و بسیجی و کارشبانه روزی ؛قدرشناسی از امام بزرگوار ؛ مردم داری و خضوع و خشوع و صداقت باآنان ؛ استکبار ستیزی؛ مبارزه با نظام سلطه؛ انقلابی گری؛ وحدت و هم بستگی ؛الگویی بصیر برای خواص ؛ جهادکبیر؛ جهاد با هواهای نفسانی ،اعتماد و اعتقاد به سرمایه های درون کشور؛ قانون مداری و قانون مندی و ایمان به خدا و یاری و الطاف و وعده های الهی الگویی تمام هستند و با عدم اعتماد و امید به بیگانگان از توکل و سکینه الهی و سعادت او بهره مند و متنعم هستند. و از نگاه ؛ بیان و رفتارشان قاطعیت و پرهیز از تزلزل و سستی و کرنش در برابر شیاطین و مستکبران را می فهمیم. و افسار غل و غش را برگردن شیطان واگذاشته است؛ عالم و آگاه به زمان است و فتنه را به خوبی می شناسد و چشم آن را به موقع کور تا اثری نماند.
ایشان نماینده ولی خدا هستند و بر این باوریم که جا پای امام عظیم الشأن قدس الله نفسه الزکیه گذاشته اند وامام ما هستند! و ایشان را حکیمی ربانی می دانیم؛ بنابر درس های رفتاری قرآن کریم و زیارت جامعه کبیره و صلوات شعبانیه باید همراه و پشتیبان ایشان باشیم تا از هلاکت و نابودی و ذلت درامان باشیم.و چشمان طماع دشمنان و حسودان و مغرضان از ما دورباشد و حسن عاقبت روزیمان گردد.
*معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.