به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: ما باید خط اصلی هدایت و سعادت را از قرآن و آموزه های قرآنی دریافت کنیم.
وی درادامه افزود: درروزهای گذشته دررسانه ها شاهد بودیم که عربستان سعودی برای صهیونیست های اشغالگر و جنایتکار دعا کرده و از فلسطینی های مظلوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدگویی کرده است، این به دلیل انحراف و فاصله گرفتن از خط هدایت قرآن است.
امام جمعه موقت قم درادامه با بیان اینکه شب قدر، قلب ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان کرد: برای درک بهتر شب قدر باید قلب خودمان را آماده و پاکسازی کنیم، زیرا وقتی قلب انسان آماده باشد آماده نزول برکات است.
وی با بیان اینکه همه رفتار و گفتار ما متأثر از وضع روحی و درونی ماست، پس قلب ها را باید برای این شب سرنوشت ساز آماده کنیم، اظهار داشت: دل را باید از هر چیزی که مانع توجه و تمرکز است، خالی کنیم تا آنچنان که مورد رضایت پروردگار الهی است در مراسم شب قدر شرکت کنیم.
سعیدی با اشاره به اهمیت و جایگاه تولی و تبری در مکتب تشیع آنگونه که خداوند متعال پسندیده است، تصریح کرد: ما در شب نوزدهم قاتلان امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را لعن می کنیم، اما باید بدانیم که قاتلان یک جریان هستند که زمینه شهادت مظلومانه ایشان را فراهم آوردند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شب های قدر ماه مبارک رمضان با ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) همراه شده است تا شیعیان آنگونه که شایسته است، قلب و جان خود را با محبت ایشان گره بزنند و در درگاه الهی حاضر شوند.
وی با بیان اینکه برای آنکه دعاهای ما دراین شب عظیم مورد قبول خداوند متعال قرار بگیرد، باید با قلب راضی و شاکر و مشتاق به درگاه الهی برویم، گفت: برای رسیدن به این مقام، توسل به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بسیار مؤثر خواهد بود.
سعیدی با بیان اینکه مؤمنان جز به قدرت لایزال الهی به هیچ چیز دیگری توکل نمی کنند، اظهار داشت: حسن ظن به خدا از دیگر ویژگی هایی است که اگر قلب انسان از آن برخوردار باشد، خداوند متعال به آن نظر می کند، زیرا پروردگار ناامیدی را بزرگترین گناه و معصیت می داند.
وی در پایان با بیان اینکه وقتی در شب قدر به درگاه الهی می رویم، باید به گنهکاری خود معترف باشیم،خاطرنشان کرد:وجود ما سراسر گناه و آلودگی است و بزگترین سرمایه ما محبت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) است و باید از خدا بخواهیم که گناهان و معصیت های ما را ببخشد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.