ابراهیم صدوقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به محدودیت مکانی، از این تعداد، 500 تن به صورت قرعه کشی در این اعتکاف حضور خواهند داشت.
به گفته وی، ثبت‌نام اعتکاف 10 روز پایانی ماه رمضان که از 31 اردیبهشت آغاز شد و تا 10 خرداد نیز ادامه داشت با استقبال بسیار چشمگیر علاقه مندان مواجه شد.
صدوقی ادامه داد: برای نخستین بار است که مسجد مقدس جمکران، اعتکاف 10 روز پایانی ماه رمضان را برنامه ‌ریزی کرده که این مراسم معنوی از 15 تا 25 خرداد ماه در این مکان مقدس برگزار می‌شود.
وی، توجه ویژه به ادعیه و کتاب صحیفه سجادیه، ترتیل ‌خوانی، محافل قرآنی، مناجات ‌خوانی، سخنرانی، ‌مداحی،‌ حلقه ‌های معرفت، بیان احکام و مشاوره‌های مختلف را از جمله فعالیت های محوری در این مراسم معنوی عنوان کرد.

** 1066 سالگی تاسیس مسجد جمکران
صدوقی همچنین با اشاره به هفدهم رمضان سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران به امر امام زمان(عج) گفت: به همین مناسبت شب گذشته(جمعه شب)، محفل شعر آیه‌های انتظار با حضور شعرای آیینی استانی و کشوری در صحن جامع امام مهدی(عج) با محوریت مهدویت و مسجد جمکران برگزار شد.
وی برگزاری آیین خطبه خوانی خادمان در مسجد مقدس جمکران، شستشوی گنبد و نیز تعویض پرچم مسجد مقدس جمکران را از جمله اقدام های صورت گرفته به مناسبت سالروز بنای مسجد مقدس جمکران، دانست.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در شب‌های ماه مبارک رمضان در این مکان مقدس اظهار داشت: ده ها برنامه فرهنگی از قبیل جنگ‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی و نمایش فیلم در حوزه‌های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با محوریت آشنایی هر چه بیشتر زائران با ویژگی‌ها و جایگاه مسجد مقدس جمکران اجرا می شود.
مسجد مقدس جمکران در 6 کیلومتری شهر مذهبی قم مهمترین پایگاه شیعیان و عاشقان دل سوخته حضرت بقیة الله(عج) قرار دارد. این مسجد به امر امام زمان(عج) تاسیس شد و در طول قرون، پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران حضرت مهدی موعود(عج) بوده است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.