به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک شکوهیه قم، اظهار داشت: تامین امنیت برای واحدهای تولیدی به امر پیشگیری از بروز حوادث مرتبط می شود.
وی افزود: نه تنها احداث این واحدها باید کاملا کارشناسی شده باشد، بلکه نظارت دقیق نیز روی آن صورت بگیرد و نباید آن را رها کنیم.
شهرک صنعتی شکوهیه با هزار و 112 هکتار وسعت و حدود 1200 واحد تولیدی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم در کیلومتر 12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده است.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید امروز خود از دو واحد نساجی و ریسندگی در شهرک مذکور گفت: در حال حاضر در مقایسه با 2 سال گذشته مشکلات واحدهای تولیدی قم به لحاظ اشتغال کاهش پیدا کرده است و این موضوع که واحدهای صنعتی استان پویا هستند، و امیدوار به آینده فعالیت می کنند، جای خوشحالی دارد.
وی افزود: به عنوان نمونه نخستین و مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه مالیات بود، که به وضوح می دیدیم دستگاه مربوطه در زمینه حل مشکل مالیاتی واحدها اهتمامی نداشت، اما در دوره مدیریت جدید امور مالیاتی استان ، این مشکل بر طرف شده و هیچ مشکلی در چارچوب قانون لاینحل نیست.
استاندار قم همچنین با اشاره به تحریم های دشمن گفت: فارغ از بحث تحریم ها آنچه که بیش از هر چیز می تواند بر روی تولید استان تاثیر گذار باشد، رویکرد ما به سرمایه گذاری در همه زمینه ها است.
وی گفت: به طور حتم ما برای مشکل تحریم و موارد مالی بانکی می توانیم جایگزینی داشته باشیم، اما آنچه که جایگزینی ندارد، شیوه تعامل ما با واحدهای صنعتی است.
دوهزار و 357 واحد صنعتی تولیدی در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 76 واحد فعال است.
مدیرعامل شرکت گاز قم نیز در این جلسه با اشاره به مشکل دار بودن برخی واحدهای شهرک شکوهیه گفت: سال گذشته یک علمک گاز بر اثر وقوع انفجار از ریشه کنده شد که این امر نشان می دهد که پتانسیل بالقوه و بسیار شدیدی برای وقوع یک حادثه دراین شهرک وجود دارد.
علیرضا نصیری افزود: برغم وجود آتشنشانی در این شهرک، اما در فرایند احداث وحدهای صنعتی شهرک شکوهیه باید قبل از هر موضوعی به مسائل ایمنی پرداخته شود‌.
قم دارای 7 شهرک صنعتی شامل شکوهیه، سلفچگان، محمود آباد، شهاب، الغدیر، تخصصی ای. سی. تی و چهار ناحیه صنعتی سیرو، طغرود، دستجرد و خورآباد است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.