به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته قم ، تحت تاثیر ماه پر خیر وبرکت رمضان بود، بطوریکه با جزء خوانی قرآن کریم توسط قاریان برجسته کشوری آغاز و با قرائت دعای ماه مبارک رمضان ادامه یافت.
در نمازجمعه این هفته قم، قشرهای مختلف مردم مومن و روزه دار حضوری گسترده و باشکوه داشتند به گونه ای که علاوه بر صحن اصلی مصلا، تعدادی از نمازگزاران نمازجمعه را در محوطه این مکان اقامه کردند.

** درنماز جمعه امروز قم که با امامت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری برگزار شد، آیات سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرتضی مقتدایی ، عباس کعبی اعضای مجلس خبرگان رهبری ،محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین سید مهدی صادقی استاندار قم و برخی مسئولان استانی حضور داشتند.

** گروهی از طلاب و فضلای خارجی از کشورهای مختلف نیز درنماز جمعه امروز قم حاضر شدند و نماز خود را به همراه مردم این شهر اقامه کردند تا جلوه هایی از وحدت میان مسلمانان جهان را به نمایش بگذارند.

** نمازگزاران جمعه قم همچنین با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جنایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان مظلوم فلسطین و همچنین انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس را محکوم کردند.

** پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان قرآنی در نخستین روز ماه مبارک رمضان امسال در خصوص لزوم وحدت و ایستادگی مسلمانان جهان در برابر جنایت های اسرائیل و انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس از جمله دیگر حاشیه های نمازجمعه این هفته قم بود.

** کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با برپایی ایستگاه هایی در ورودی مصلای قدس، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام ایتام نمود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.