به گزارش ایرنا، در این بیانیه که عصر سه شنبه در مرکز خبر حوزه منتشر شده، آمده است: در هفتادمین سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی و در پی اجرای تصمیم نابخردانه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، در انتقال سفارت این کشور به بیت‌ المقدس، بار دیگر همچون 70 سال گذشته، مزدوران صهیونیست، در واکنش به اعتراض حق‌ مدارانه مردم غیر نظامی نوار غزه به این عمل شرم ‌آور و مخالف قوانین بین ‌المللی و انسانی، به روی معترضان آتش گشودند.
بیانیه حاکی است: مزدوران صهیونیست با سنگدلی، به کشتاری فجیع دست زدند و در پی این وحشی گری، بیش از 50 تن به خاک و خون غلتیدند و سه‌ هزار تن نیز مجروح شدند.
بیانیه ادامه یافته است: بی ‌تردید، تداوم اشغال سازمان‌ یافته سرزمین فلسطین و استمرار اقدامات تروریستی این رژیم و همچنین تصمیم نابخردانه و غیرقانونی اخیر دولت ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به آن جا، بر عزم و اراده ملت ستمدیده فلسطین در مقابله و مقاومت در برابر اشغالگری خواهد افزود.
در پایان این بیانیه آمده است: جامعه‌ المصطفی ‌‌العالمیه نیز همسو با مسلمانان آزاده جهان و مردم مظلوم و ستم‌ کشیده فلسطین اشغالی، انزجار خویش را از چنین اعمال ننگینی اعلام می ‌دارد و ضمن محکومیت شدید رفتار آمریکا در به سخره گرفتن تعهدات بین ‌المللی و حق ‌ستیزی رژیم صهیونیستی، از مجامع اسلامی و بین‌ المللی می‌‌ خواهد اقدامی عاجل در توقف ظلم 70 ساله این رژیم منحوس در حق فلسطینیان انجام دهند تا ان ‌شاالله، این غده سرطانی هر چه زودتر از دامان جامعه بشری پاک گردد و سرزمین مقدس فلسطین روی آرامش و صلح را ببیند.
روز گذشته در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت. مردم فلسطین در غزه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و روز نکبت (تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) تظاهرات بزرگی در مرز این باریکه و سرزمین های اشغالی برگزار کرده و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست های آمریکا تظاهرات کردند.
در یورش نظامیان صهیونیست به معترضان 55 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و 2 هزار و 410 تن زخمی شدند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.