به گزارش ایرنا، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اهتمام جدی حوزه فرهنگی هنری دفتر تبلیغات به مسائل ملی و صنفی و هر آنچه که به روحانیت و اخلاق این قشر مرتبط است، جشنواره یاد شده نیز به عنوان یک حرکت ادبی و هنری موثر در همین راستا است.
حجت الاسلام مهدی علیزاده با اشاره به اینکه شمول روحانیت مسائل متعددی مانند مرجعیت، استفتاء، تبلیغ، تحقیق و تدریس را در بر می گیرد، افزود: در میان همه این شمول عرصه تبلیغ ارتباط نزدیکی با افکار عمومی جامعه دارد و به نوعی ویترین حوزه ها محسوب می شود از این رو به جهت اهمیت و خطیر بودن آن بنا شد با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی حوزه، مجموعه ای از فعالیت ها در جهت اعتلای اخلاق دینی سامان دهی سامان دهی شود.
وی با اشاره به مهم خواندن موضوع اخلاق تبلیغ و اینکه این مساله محور اصلی سیره پیامبر اسلام(ص) است، افزود: در بین فریقین و بزرگان حدیثی، فقهی و کلامی اهل سنت و شیعه کسانی مانند امام بیهقی قائل به معجزه انگاری اخلاق نبوی بودند.
علیزاده اضافه کرد: در عرصه تبلیغ با عناصر انسانی رو به رو هستیم و عواطف و احساسات انسان نیز نقش فوق العاده موثری در قضاوت های آن دارد.
وی با اشاره به اینکه اخلاق شامل حوزه های مختلفی مانند فردی، اجتماعی، اداری و زیست محیطی است افزود: اگر منش و سلوک طلبه مبلغ در این حوزه ها آموزنده باشد مخاطبان نیز احساس می کنند که این فرد واقعا رشد یافته مکتب امام صادق (ع) است و فاصله بین عمل و نظر آنها را آزار نمی دهد و این بزرگترین مهر تائید بر حجیت مکتب تشیع است.
وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است از ظرفیت های هنری، ادبی، رسانه ای، فضای مجازی و آموزش های پودمانی، پژوهش و پیمایش، رصد اجتماعی و میدانی استفاده نموده و توجه طلبه ها بویژه طلاب جوانان را به اهمیت ویژه اخلاق جلب نمائیم چرا که اخلاق تسریع کننده و برطرف کننده سوءتفاهم ها و گشودن دریچه های قلب شنونده و مخاطب محسوب می شود.
وی با بیان اینکه رقبای مذهبی شیعه امروز به اهمیت اخلاق پی بردند، افزود: آنها متاع دروغین خود را با استفاده از شگردهای روانشناسانه جذابیت بخشی به رفتار، به مخاطب خود عرضه کرده و از این طریق یارگیری می کنند، و حتی فرق ضاله ای مانند بهائیت نیز به شدت به اهمیت مساله اخلاق و جذابیت رفتاری حرکت مبلغان مذهبی پی برده و روی آن سرمایه گذاری کرده اند.
بیش از 300 تن از شاعران آئینی و مبلغان مذهبی در این جشنواره شرکت و 520 اثر را به دبیرخانه ارسال نمودند که در این مراسم از 14 تن از آنها تجلیل شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.