به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 335 تختخوابی قلب درقم افزود: این روزها برخی درسطح بین الملل حرف های درشت زده تا اراده ملت ایران را سست کنند و کشور به سمت توسعه، آبادانی و رفاه نرود.
وی با تاکید بر این که باید بدانیم در چه موقعیتی قرار داریم، افزود: در شرایط کنونی باید کار و تلاش در مسیری قرار گیرد که برای آینده کشور مفید باشد.
وی با اشاره به مشکلات پیش رو گفت: این مشکلات گاه مانع سرعت درتوسعه کشور می شود، اما به همان میزان زمینه های جهش برای آبادانی با توجه به امکانات و نیروهای مستعد را داریم.
لاریجانی با اشاره به این که انسان با امیدواری درمسیر فردی و اجتماعی گام برمی دارد، افزود: حرکت سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و هم ایده آل است که باید به آن سمت حرکت کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سنت خوبی در ساخت مراکز درمانی از گذشته درقم وجود داشته است، گفت: مراجع بزرگ از جمله آیات عظام حائری و گلپایگانی بیمارستان های بزرگی تاسیس کردند و این اقدام پسندیده همچنان در این استان انجام می شود و نشان می دهد مراجع عظام به درمان و بهداشت مردم توجه خاص دارند.
وی اضافه کرد: این که مرجع بزرگوار آیت الله سید علی سیستانی دستور دادند بیمارستان قلب با کیفیت خوب برای قم ایجاد شود، نشان می دهد که سنت حسنه همچنان در این استان وجود دارد و کار ارزشمندی است و بقیه آقایان هم در این زمینه تلاش می کنند.
وی با اشاره به نقش بارز آیت الله سیستانی برای همه مسلمانان جهان، گفت: این مرجع تقلید علاوه بر این که در عراق نقش اساسی در هدایت امور و کیفیت سازندگی دارد، در کشورهای اسلامی نیز اقدام های زیادی برای آبادانی انجام داده است.
لاریجانی ادامه داد: دکتر هاشمی که از وزیران پرتلاش دولت می باشد، این راه را دنبال می کند و همت خوبی برای حل مسائل بهداشت و درمان دارد.
وی گفت: احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی با استاندارد و کیفیت بالا از جمله اقدام های فاخر است و مرکزیت درمانی برای سایر استان ها و سرمایه ای برای بخش درمان قم می شود.
بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زنی شد؛ قرار است این بیمارستان در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.
وی با قدردانی از تلاش مجمع خیران قم، بیان کرد: وزیر بهداشت نگاه نافذی درحمایت از کارهای بهداشتی و درمانی در قم دارد که باید این پیگیری را ادامه دهد تا وضعیت این استان در بخش بهداشتی و درمانی ارتقا یابد.
بیمارستان تخصضصی و فوق تخصصی 335 تختخوابی قلب با زیربنای 47 هزار مترمربع در 11 طبقه تحت اشراف آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید شیعیان، در بلوار مرجعیت قم، ظرف سه سال احداث می شود.
این بیمارستان دارای بخش های بستری شامل داخلی، قلب، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، اعصاب و روان، ان آی سی یو، آی سی یو، سی سی یو، اورژانس و بخش های تشخیصی درمانی شامل آنژیوگرافی، تصویربرداری، دیالیز، سنگ شکن، فیزیوتراپی و بازتوانی، آزمایشات فیزیولوژیک و ریوی، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی، گوارش و کبد، شیمی درمانی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی و کلینیک های تخصصی، جراحی سرپایی، بستری موقت، بخش های خدماتی و اداری می باشد.
در این آیین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران و مسئولان استانی حضور داشتند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.