به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز شنبه درگفت و گو با خبرنگاران، ضمن تاکید بر شفافیت کامل این رویداد، افزود: تامین محل این نمایشگاه و هزینه های پذیرایی و همچنین اسکان توسط لبنان صورت گرفته و فقط هزینه رفت و آمد با ایران است که آن هم به دلیل محدودیت های سفر مقامات دولتی به کشورهای خارجی با شرایط خاصی انجام می شود و حدود 10مدیر دولتی که قرار است برای تشریفات کار به لبنان سفر کنند ازمرخصی سالانه خود استفاده می کنند نه حق ماموریت.
وی با بیان این که بیشتر هزینه های بخش دولتی این رویداد، نه از محل اعتبارات استانی بلکه از محل اعتبارات ملی دستگاه های مختلف همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است، گفت: کل افرادی که از بخش خصوصی و دولتی به این سفر می روند حدود 100 تن پیش بینی می شود و آمارهای بیش از آن پذیرفته شده نیست.
وی ادامه داد: قم یک جهان شهر است که باید برای نشان دادن ظرفیت های آن به همه دنیا تلاش کنیم و برگزاری هفته های فرهنگی و اقتصادی از جمله بهترین راهکارها در این زمینه است.
عالی پور گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این رویداد، معرفی ظرفیت های استان در بخش های مختلف و توسعه صادرات کالاهای ساخت قم در بازارهای جهانی است.
وی افزود: قرار بود این رویداد در 25 فروردین ماه برگزار شود که به دلیل همزمانی با انتخابات داخلی لبنان به تاخیر افتاد و هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان در روزهای 19 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در شهر نبطیه این کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: متولیان برگزاری این رویداد با روحیه جهادی کارها را دنبال کردند و امیدواریم جایگاه و عظمت استان قم پس از این اتفاق در چشم مردم منطقه و کشور لبنان تقویت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: این نهاد به عنوان نماینده دستگاه های فرهنگی در این رویداد حضور داشته و به معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری استان خواهد پرداخت.
سید موسی حسینی کاشانی گفت: در بخش هنرهای تجسمی، قرآن، نشر و کتاب، خوشنوسی و همچنین سرود و تواشیح نمایندگانی از استان قم به این رویداد اعزام می شوند.
وی بیان کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ در این رویداد به صورت زنده به اجرای برنامه خواهند پرداخت و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری این گونه مناسبت ها، بهترین راهکار برای گسترش دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی با سایر کشورهای جهان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد گرفت.
حسینی کاشانی گفت: به منظور انعکاس بهتر اخبار این رویداد، علاوه بر پیش بینی های رسانه ای انجام شده، دو تن از خبرنگاران استان که علاقه مند به فعالیت در این زمینه باشند به کشور لبنان اعزام خواهند شد.
مدیر کل امور بانوان استانداری قم نیز در این جلسه گفت: بانوان در جریان برگزاری رویداد هفته فرهنگی قم در لبنان حضور فعال خواهند داشت و علاوه بر عرضه محصول های فرهنگی و صنایع دستی، نشست های تخصصی در حوزه زن و خانواده با حضور اندیشمندان جامعه الزهرا(س) و سایر نهادهای حوزوی بانوان ترتیب خواهد یافت.
معصومه ظهیری بیان کرد: دیدار با شخصیت های موثر لبنان و خانواده معظم شهدای حزب الله از جمله دیگر برنامه های کمیته بانوان در این رویداد فرهنگی است.
وی ادامه داد: هفته فرهنگی قم در لبنان نتایج ملی و بین المللی دارد و زمینه ساز ایجاد وحدت جهان اسلام می شود.
دبیر رویداد هفته فرهنگی قم در لبنان نیز در این جلسه گفت: این نخستین باری است که یک استان به تنهایی در کشور دیگری رویداد فرهنگی برگزار می کند و این نشان دهنده ظرفیت های مطلوب قم است.
هادی صالحی عارف، افزود: تلاش خواهیم کرد ارتباطات شکل گرفته در این رویداد، پس از آن نیز ادامه یابد و بخش های مختلف فرهنگی و اقتصادی استان قم بتوانند در کشور لبنان حضوری فعال داشته باشند.
وی ادامه داد: این رویداد در بخش نمایشگاهی در بیش از 40 عنوان موضوع زیر نظر 14 کمیته تخصصی برگزار می شود و در بخش غیر نمایشگاهی آن نیز تعاملات و تفاهم نامه های دوسویه شکل خواهد گرفت.
وی بیان کرد: تکیه این نمایشگاه در جریان سیاستگذاری و برنامه ریزی بر بخش خصوصی بوده و از هر پیشنهاد قابل اجرایی استقبال کرده است.
در این نشست نمایندگان بخش خصوصی دعوت شده به هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان، گزارشی از برنامه های خود ارائه کردند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.