به گزارش ایرنا، از مرکز خبر حوزه ،وی عصر پنجشنبه در دیدار علما و روحانیان حوزه علمیه همدان و فضلای همدانی مقیم قم اظهار داشت: همه باید از اجناس داخلی استفاده کنیم، تولیدکنندگان نیز باید از حیث کیفیت و قیمت اجناس خود را به بازار رقابت برسانند.
آیت الله مکارم شیرازی با ضروری دانستن تقویت حوزه های علمیه گفت: لازم نیست دولت به حوزه کمک کند و حوزه علمیه باید با کمک خیران وسیع تر و غنی تر شود.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: در روز قیامت که ترازوهای سنجش گذاشته می شود در یک کفه خون شهیدان و در کفه دیگر مداد علما قرار می گیرد و مداد علما نسبت به خون شهدا برتری دارد.
این مرجع تقلید گفت: خون مایه حیات است و اگر مقدار قابل ملاحظه ای از انسان خون برود حیات او به خطر می افتد، ولی مداد وسیله و ابزار ساده ای است، اما بر خون شهدا برتری دارد.
وی اضافه کرد: اگر مداد نباشد حق خون پایمال می شود، مانند کاری که فضلا و تاریخ نویسان انجام می دهند و دلیل برتری دیگر این است که شهیدان تعلیماتی بوسیله قلم علما دیده اند و بدین وسیله در این مسیر قرار گرفته اند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: شهید با جسم دشمن و عالم با روح مخالفان سر و کار دارد و برتری روح و جسم در این جا خودنمایی می کند و شهید با شمشیر و عالم با دلیل و برهان وارد میدان می شود.
وی گفت: امروز نیاز ما به نشر علم از هر زمانی بیشتر است ، در هیچ زمانی اسباب فساد مانند امروز نبوده، و نمونه بارز آن فضای مجازی است و هر کس می تواند در آن بدون هیچ محدودیتی وارد شود.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: هیچ زمانی این مقدار خطر برای استقلال کشور و اخلاق و خانواده موجود نبوده است و به همان اندازه که اسباب گمراهی زیاد است اسباب هدایت هم باید بیشتر باشد.
وی ادامه داد: باید بیگانه ای که اعتقادهای جامعه را نشانه رفته است را از خانه بیرون کنیم و امروز اجماع برای حل این مساله اتفاق افتاده است.
وی افزود: درخط اول ،پیگیر فضای مجازی داخلی هستم و به تدریج باید روی این مساله کار کرد تا جانشین مناسبی برای آن ایجاد کرد و کسی نمی تواند در برابر خواست عمومی ایستادگی کند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.