به گزارش ایرنا، وی عصر پنجشنبه در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه باید حمایت های لازم از کارفرمایان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی در دستور کار باشد افزود: تحمیل مالیات سنگین بر دوش کارفرمایان و نرخ سود تسهیلات بانکی بالا از جمله مواردی است که حل آنها باید مورد توجه مسئولان باشد.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید به دنبال افزایش اشتغال در کشور بود ولی برای دستیابی به این هدف نباید حمایت از کارفرمایان مورد غفلت قرار گیرد. سود حاصل از محصول واحدهای تولیدی درحدی نیست که تولیدکنندگان بتوانند هزینه های تحمیلی به واحدهای خود را پرداخت کنند.
وی با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و جلوگیری از نوسانات نرخ ارز افزود: نوسانات نرخ ارز تولید در کشور را با چالش مواجه می کند.
آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت از کودکان کار و بی سرپرست گفت: سیاست این وزارتخانه در قبال کودکان کار باید توانمند سازی آنان باشد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به مهارت آموزی در آموزش و پرورش گفت: فارغ التحصیلان آموزش و پرورش برای ورود به بازار کار به دلیل نداشتن تخصص دچار مشکل می شوند به همین دلیل باید آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به دانش آموزان متناسب با نیازهای جامعه مورد تاکید قرار گیرد.
این مرجع تقلید، فرهنگ سازی در زمینه اشتغال را از جمله ضرورت های امروز جامعه دانست و گفت: کار عار نیست و بزرگان دینی ما به کار سفارش کرده اند ولی با وجود همه تاکیدات دینی، متاسفانه برخی از جوان حاضر نیستند هر کاری را انجام دهند.
وی مدرک گرایی در جامعه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: بسیاری از خانواده ها برای جوانان خود به دنبال کار سطح بالا می گردند؛این در حالی است که مدرک گرایی فرهنگی غلط است که باید اصلاح شود.
آیت الله مکارم شیرازی، ادامه داد: دلیل سهم قابل توجه اتباع بیگانه در بازار اشتغال کشور به این دلیل این است که جوانان ما در این کارها حاضر به فعالیت نیستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.