به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: پرداخت حقوق کارگر نباید به تاخیر بیفتد، اما اگر گاهی این امر اجتناب ناپذیر و عذری در میان بود، بهتر است مساله برای مردم بیان شود تا آنها نگران نشوند.
وی با اشاره به این که گاهی نامه هایی در خصوص نبود عدالت در پرداخت حقوق ها به دست ما می رسد، بیان کرد: در پرداخت حقوق ها باید مراقب بود تفاوت ها عادلانه باشد و عده ای بدون تلاش و خدمت بیشتر، حقوق بالاتری نگیرند.
وی ادامه داد: باید از تعطیلی کارخانه ها و بیکارشدن کارگران که مشکل های فراوانی برای جامعه به دنبال دارد، جلوگیری شود، ریشه بسیاری از این مشکل ها در پولی است که بانک ها به عنوان دیرکرد اقساط تسهیلات خود می گیرند؛ ما بارها گفته ایم این دیرکرد ربا و حرام است.
آیت الله نوری همدانی گفت: تفاوت نظام ما با سایر کشورهای دنیا، دوری از رباخواری است، بنابراین باید در برابر این مساله ایستاد و اجازه نداد یک ضد ارزش در کشور جریان داشته باشد.
وی بیان کرد: صاحب کارخانه ها می خواهند قسط تسهیلات بانکی خود را پرداخت کنند اما در مواقعی به دلیل برخی مشکل ها نمی توانند و در این زمان گرفتن دیرکرد و افزایش یافتن مداوم آن، آنان را وادار به تعطیلی کارخانه می کند.
وی ادامه داد: لازم است مسئولان کشور این مساله را حل کنند تا بدهی ها بر اساس مبالغ تعیین شده پرداخت و از بیکار شدن کارگران، جلوگیری شود.
این مرجع تقلید گفت: عالی ترین منشور برای اداره کشور، نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر است که در آن بر رعایت حقوق مردم بسیار سفارش شده است؛ که در همین رابطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وسیع ترین وزارتخانه در زمینه امور اجتماعی، رسالتی سنگین برعهده دارد.
آیت الله نوری همدانی بیان کرد: باید حقوق متقابل مردم با مجموعه هایی که با آن در ارتباط هستند حفظ شود و در این جهت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توفیقات خوبی بدست آورده است.
وی خطاب به وزیر تعاون گفت: باید عدالت در فضای کار شما بیش از پیش ایجاد و حقوق همه از تمام جهات رعایت شود تا بدین وسیله فقر که پدیده ای کمرشکن و مصیبتی بزرگ است از جامعه ریشه کن گردد.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به حمایت های گسترده مردم از نظام اسلامی، خدمت به آنان را رسالتی مهم دانست و افزود: خدمت به مردم شریف ترین عبادت است و شما به عنوان فرد انقلابی و مومن می توانید با رعایت ظرافت های لازم، سطح رضایت مردم به خصوص قشر کارگر را افزایش دهید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد؛ شرکت در همایش تجلیل از کارگران نمونه و بازدید از واحدهای صنعتی استان از جمله دیگر برنامه های ربیعی است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.