در این گفت و گو می خوانیم:
رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای بین راهی قم معتقد است جاذبه های شهر قم به درستی به مردم شناسانده نمی شود و همین موضوع موجب ماندگاری کم مسافران شده است.
جواد جلالی نژاد در گفت وگو با خبرنگار 19 دی با اشاره به موفقیت خوب جغرافیایی شهر قم اظهار کرد: از آنجا که در سفرهایی که مبدا آنها تهران هستند، اولین توقفگاه حوزه استحفاظی قم است مجتمع های بین راهی قم نسبت به مجموعه های داخل شهر استقبال بهتری دارند.
وی با اشاره به ایجاد مجتمع های با کیفیت بین راهی و ارزیابی عالی فعالان گردشگری از این مجتمع ها در قم گفت: حجم مسافری که از قم عبور می کنند موجب رونق بین راهی ها هستند و کم پیش می آید که قم به عنوان مقصد انتخاب شود.
این فعال عرصه گردشگری بیشترین ضعف در این زمینه را در تبلیغات دانست و افزود: درتعطیلات نوروز مسئولین و بخش خصوصی به این فکر می افتند که در محورهای ورودی قم بروشوری پخش کنند درحالی که این جواب نمی دهد.
وی اظهار کرد: درواقع درطول سال باید تبلیغات گسترده در رسانه های جمعی اتفاق بیفتد. اماکن تاریخی و گردشگری معرفی شود و مسافر قبل از شروع به سفر قم را انتخاب کند چرا که در حین سفر نمی توانیم برنامه مسافر را تغییر دهیم.
جلالی نژاد با بیان اینکه عدم معرفی اماکن تاریخی و تفریحی قم بزرگترین ضعفی است که گردشگری قم دارد افزود: مسافر بهانه ای برای اقامت در قم ندارد چرا که قم به خوبی معرفی نشده است. در این شرایط حتی تبلیغات هتل ها هم بی فایده است. وی ادامه داد: در واقع وقتی مسافر هیچ جا را نمیشناسند و تنها برای حرم حضرت معصومه(س) می تواند وقت بگذارد تصمیمی برای ماندگاری نخواهدداشت. مسئولان این را نمیدانند که هتل مقصد گردشگر نیست بلکه تمام نقاط دیدنی شهر و استان است و برای رونق هتل باید شهر را تبلیغ کرد.
این فعال گردشگری معتقد است اگر اماکن تاریخی شهر به بخش خصوصی واگذار شود، تبلیغات بهتری صورت گرفته و رونق به صنعت گردشگری قم برمی گردد.
وی با اشاره به نیاز قم به سرمایه گذاری گفت: بخش خصوصی هم وقتی می بینند قم مقصد گردشگر نیست چندان هم اهمیتی نمی دهند که زیرساخت ها را تکمیل کنند.
جلالی نژاد با ذکر مثال هایی در این زمینه افزود: در شهر قم مجموعه پارک آبی را داریم که مدتی است فعالیت می کند.همه شهرها برای پارک های آبی تبلیغات فراوان می کنند اما آب و تاب قم چون ماندگاری مسافر در شهر کم است احساس می کند که نباید در تبلیغات هزینه کند.
وی معتقد است حل کردن این مشکل یک هم افزایی و نگاه ویژه می خواهد تا در سطح استان مسئولین و بخش خصوصی دست به دست هم بدهند.
رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای بین راهی قم با اشاره به فعالیت های مجموعه های بین راهی با کیفیت در قم گفت: قدیم فرهنگی بود که هر کسی می خواست مسافرت برود بهش توصیه می کردند که بین راه غذا نخورد. الان استان قم آنقدر کیفیت غذا و گردشگری ارتقا پیدا کرده که دیگر کسی این ادبیات را به کار نمی برد و حتی بسیاری از مردم از داخل شهر به بیرون شهر برای صرف غذا می روند.
وی بااشاره به اینکه مجموعه های بین راهی قیمت های استاندارد دارند اظهار کرد: مقایسه بین راهی با رستوران های داخل شهر منصفانه نیست چرا که رستوران داخل شهر خدمات خاصی نمی دهند. بین جمعی که از خدمات بین راهیها استفاده می کنند بعضی ها خرید کرده یا از رستوران استفاده می کنند و این منصفانه نیست که نرخشان با داخل شهر یکسان باشد.
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.