سرهنگ احمد خدایاری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به استقبال مردم از مراکز تفریحی و ییلاقی برون شهری در روز 13 فروردین ماه، از تردد وسایل نقلیه سنگین اعم از تریلر، کامیون و کامیونت در همه محورهای اصلی و فرعی برون شهری قم جلوگیری می شود.
وی حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی و آن دسته از وسایل نقلیه ای که از پلیس راه ناجا مجوز داشته باشند را شامل این محدودیت ندانست.
وی با اشاره به یک طرفه شدن مسیر قم- کهک و بلعکس در ساعاتی از روز 13 فروردین ماه، بیان کرد: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 07:00 صبح الی 12:00 ظهر روز دوشنبه هفته جاری از محور کهک به قم و روستای ورجان به شهرک پردیسان و همچنین از ساعت 15:00 الی 24:00 همان روز از سمت قم و لنگرود به سمت بخش کهک ممنوع می باشد.
خدایاری خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه می توانند از مسیر جایگزین، محور معدن منگنز برای تردد در ساعت های یک طرفه شدن مسیر استفاده نمایند.
بخش کهک یکی از بخش ‌های قم با 2 دهستان فردو و کهک و 18 روستا است که در جنوب قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است.
وی گفت: پلیس راه با وانت بارهایی که اقدام به حمل مسافر در قسمت عقب وسیله نقلیه و یا خودروهایی که بیش از ظرفیت مسافر حمل نمایند، ضمن اعمال قانون از حرکت آن ها جلوگیری می کند.
وی افزود: با توجه به این که محورهای روستایی با عرض کم و دو طرفه است، رانندگان از سرعت، سبقت و انحراف به چپ که باعث تصادفات ناگوار می شود، پرهیز کنند.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.