عیسی رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت 89 هزار و 243 گردشگر از اماکن تاریخی این استان از جمله تپه قلی درویش، مقابر باغ گنبد سبز، خانه ملاصدرا، مسجد جامع، کاروانسرای دیرگچین، خانه تاریخی زند، تیمچه بازار، موزه مردم شناسی، خانه امام راحل، گنجینه آثار مراجع تقلید و سایر موارد بازدید کردند.
بیت امام راحل واقع در میدان معلم قم است و یادآور مبارزه های سیاسی و سخنرانی های ایشان در شکل گیری انقلاب اسلامی است که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.
گنجینه آثار مراجع عظام تقلید درکنار منزل قدیمی حضرت امام خمینی (ره) در قم دایر است و مکتوبات و زندگینامه حدود 20 تن از مراجع تقلید در آن به نمایش گذاشته است.
بنای تیمچه قم از آثار شاخص و ارزشمند معماری اسلامی ایران است که توسط هنرمند برجسته دوره قاجاریه استاد حسن معمارباشی قمی در سال 1301 هجری قمری طراحی و اجرا شده است.
وی با اشاره به این که روز گذشته 31 هزار و 260 تن در قم اقامت کردند، گفت: از این تعداد 6 هزار و 340 تن در تاسیسات اقامتی گردشگری و چهار هزار و 728 تن در مدارس قم اسکان یافتند.
287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در قم میزبان مسافران است.
امسال 300 باب مدرسه با 2 هزار و 866 کلاس در استان قم برای اسکان زائران در نوروز اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: 12 هزار و 36 تن نیز در سایر اماکن از جمله امامزاده ها، حرم و مهمانسرای اداره ها و همچنین هشت هزار و 156 تن نیز در کمپ ها و چادرهای مسافرتی اقامت داشتند.
رضایی گفت: در صورتی که مسافران نوروزی انتقاد و پیشنهادی نسبت به تاسیسات گردشگری داشته باشند می توانند با نصب سامانه نظارتی www.app.ichto.ir در گوشی های اندروید و IOS اقدام تا همکاران در اداره کل میراث فرهنگی به شکایت ها رسیدگی کنند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.