به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی عصر یکشنبه در دیدار استاندار کرمانشاه، با بیان این که در ابتدای رخ ‌دادن حادثه همه انگیزه خدمت و مشارکت در امدادرسانی به آسیب ‌دیدگان را دارند، افزود: نباید اجازه دهیم که با گذشت مدت کوتاهی این انگیزه در میان مردم به صورت کلی فراموش شود.
وی خاطرنشان کرد: نوع عملکرد مسئولان و شیوه خدمت ‌رسانی به آسیب ‌دیدگان در افزایش کمک‌ های مردمی تاثیرگذار است، باید از کمک‌ های مردمی و دولتی در کرمانشاه بیشترین بهره ‌برداری را داشته باشیم، چراکه مردم نسبت به شیوه توزیع و دریافت کمک ‌ها توسط آسیب ‌دیدگان توجه دارند.
وی ادامه داد: اگر با نگاه ‌های عاطفی در برخی از امور به دنبال لحاظ کردن سلایق همه مردم باشیم با توجه به این که سلایق متفاوت است، دچار مشکلاتی خواهیم شد به همین علت باید به مردم تفهیم شود که حرکت‌ های منسجم، تاثیرگذاری لازم را به دنبال خواهد داشت.
سعیدی گفت: مسئولان، نماینده رهبری و نظام هستند و با عملکرد درست خود می‌ توانند برکات بسیاری را برای نظام اسلامی ایجاد نمایند و در این راستا مردم باید وحدت میان مسئولان را مشاهده کنند.

* ورود سپاه و ارتش در امدادرسانی در مناطق زلزله زده نعمت الهی بود
استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: بعد از وقوع زلزله کرمانشاه، ارتش و سپاه بلافاصله به میدان وارد شدند و عملیات امداد و نجات را با مشارکت 10 هزار تن از نیروهای سپاه و ارتش به صوت مطلوب انجام شد، به همین علت می ‌توانیم بگوییم که ورود ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در امدادرسانی به مردم زلزله ‌زده کرمانشاه یک نعمت الهی بود.
هوشنگ بازوند با بیان این که 10 هزار کیلومتر از زمین این استان مورد تاثیر زلزله قرار گرفت، گفت: شدت آن به میزان زلزله منجیل و رودبار بود، اما به لطف خداوند متعال بخش قابل توجهی از مردم با پیش ‌لرزه از خانه ‌ها بیرون آمده بودند، به همین علت تلفات کم بود.
وی خاطرنشان کرد: برعکس زلزله بم و منجیل، در کرمانشاه سه هزار تن را از زیر آوار بیرون آوردیم و 6 هزار و 700 تن را نیز به کرمانشاه، کرج و تهران اعزام کردیم و حواشی این زلزله نیز نسبت به زلزله ‌های دیگر بسیار کم بود.
وی گفت: در این زلزه 102 هزار خانه آسیب ‌دیده شناسایی شده که دولت باید 21 هزار مورد از آن‌ها را احداث کند و باقیمانده نیز باید تعمیر شود؛ در روستاها 15 هزار و در شهرها نیز 6 هزار منزل مسکونی باید ساخته شود.
بازوند با اشاره به این که تلاش می کنیم خانه ‌های روستایی را در حد سفت ‌کاری تا پایان تیرماه سال آینده تحویل دهیم، خاطرنشان کرد: برای احداث و تعمیر خانه‌ ها قراردادهایی را با قرارگاه ‌های سپاه، ارتش، بنیاد مسکن و مردم منعقد کرده ایم تا بتوانیم خسارت به منازل را جبران کنیم.
وی افزود: در اسکان موقت به دنبال استفاده از کانکس نبودیم، چرا که می ‌دانستیم مشکلاتی را خواهیم داشت، اما پس ‌لرزه‌های شدید به ما اجازه نمی‌ داد از بسترهایی غیر از کانکس استفاده کنیم.
وی با اشاره به این که دولت تاکنون 53 هزار و 920 میلیارد ریال اعتبار برای کرمانشاه ابلاغ کرده است، تصریح کرد: 27 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای منازل، 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌ زایی و هشت هزار و 810 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای خانواده ‌ها در نظر گرفته شده است.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: 12 هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ های دولتی خسارت وارده شده که برای جبران این خسارت نیز اعتباراتی ابلاغ شده است.
به گفته وی، مردم حدود 630 میلیارد ریال به حساب هلال احمر واریز و میلیاردها ریال دیگر را به برخی از شخصیت‌ های برجسته پرداخت کرده‌ اند که امیدواریم به بهترین روش بتوانیم از مشارکت ‌های آن ‌ها برای کمک به مردم زلزله‌ زده استفاده کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم برجای گذاشت.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.