به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس این شهر اظهار داشت: همه باید برای داشتن یک محیط زیست سالم، در راستای درختکاری و توسعه جنگل ها تلاش کنیم.
وی با اشاره به نقش موثر کاشت درخت در تلطیف هوا و بهداشت محیط زیست و بر چیده شدن معضل فقر از جامعه اسلامی، افزود: با توجه به برخورداری عرصه های منابع طبیعی کشور از هفت هزار گونه گیاه دارویی اگر در این زمینه سرمایه گذاری شود هیچ تحریمی بر اقتصاد کشور تاثیرسوء و منفی نخواهد داشت.
وی گفت: عقیده ما بر این است که اگر در منابع طبیعی اعم از بیابان، جنگل و مراتع سرمایه گذاری کنیم، می توانیم به شعار اقتصاد مقاومتی عمل کرده و آن را تحقق بخشیم.
طباطبایی نژاد همچنین افزود: بر طبق روایت های اسلامی بویژه سخنی گوهر باری از امام جعفر صادق (ع) باید درخت بکاریم و آن را آبیاری کنیم و از قطع درختان بپرهیزیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در چهار منطقه از قم بیش از 105 هکتار کانون تولید گرد و غبار وجود دارد، افزود: هنگامی که ریزگردها
فضای شهر را در بر بگیرد، مشکلاتی از قبیل تعطیلی مدارس و دشوار بودن تنفس ایجاد می شود، که باید برای آن تدبیری بایندیشیم.
طباطبایی نژاد افزود: در سال جاری اداره کل منابع طبیعی قم برای جلوگیری از نفوذ ریزگردها یک هزار و 400 هکتار از اراضی بیابانی این استان را نهال کاری کرده و تاکنون 5 هزار و 500 هکتار از عرصه های بیابانی قم نهال کاری شده است.
وی با اشاره به وجود 23هزار هکتار جنگل طبیعی و خودرو در استان قم افزود: امسال یک هزار و 300 هکتار پارک جنگلی در این استان درخت کاری شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.