به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در آغاز درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از ائمه(ع) افزود: مردم آنچه را که می دانند بگویند و آنچه را که نمی دانند توقف کنند.
آیت الله سبحانی با بیان این که علمیت ما محدود است، اضافه کرد: حضرت امام در سال 62 به شورای مدیریت حوزه های علمیه نامه ای نوشتند و تاکید کردند که مبادا روحانیت در کاری مداخله کند که صلاحیت آن کار را ندارد.
وی با تاکید بر این که برای مسائل دینی باید به علما مراجعه شود، تصریح کرد: افرادی که محقق و مجتهد نیستند نباید درباره این که «آیا حجاب اجباری یا غیراجباری است؟» نظر بدهند، این مساله فقهی است و برای جواب آن باید به مراجع تقلید مراجعه شود.
وی افزود: بنابراین همانطور که در مسائل دیگر مانند شیمی و کیهان ما اظهار نظر نمی کنیم، زیرا تخصص این علوم برای دیگران است؛ اما در مسائل فقهی، دینی و اخلاقی مرجع، علمای اسلام هستند و باید از آن ها بپرسند که مساله حجاب چیست؟
آیت الله سبحانی با بیان این که مساله ای که جزو محرمات است اجبار و غیراجبار ندارد، تصریح کرد: حجاب مسلما امر واحب است که 11 آیه در قرآن به آن اشاره کرده است، در محرمات اجبار و اختیار معنا ندارد.
وی اضافه کرد: اگر اجبار و اختیاری در حجاب آمد، همه محرمات هم باید اینطور باشد که معنا ندارد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.