به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری دوشنبه شب در «آیین گرامیداشت یاد و خاطره 59 شهید سنگرساز بی سنگر» در قم با اشاره به جایگاه عظیم شهید و شهادت در نزد پروردگار متعال، خاطرنشان کرد: انسان مامور به انجام وظیفه است و ضمن توجه به نتیجه، باید تلاش کند تا در مسیر حق و عمل به وظایف و رسالت های خود گام بردارد.
وی با بیان این که شهیدان هشت سال دفاع مقدس دارای ویژگی های ویژه ای هستند، اظهار داشت: امروز برگزاری یادواره شهدا و توجه به سبک زندگی این بزرگواران و خدمت به خانواده های معظم ایشان از مهمترین کارهاست.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و مجاهدت و فداکاری رزمندگان اسلام است، تصریح کرد: امروز نوبت مسئولان است که همچون شهیدان دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده و به انجام وظایف و تکالیف خود در خدمت خالصانه به مردم و تعالی ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.
ذوالنوری گفت: اگر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم نبودند، مشخص نبود که امروز وضعیت کشورمان چگونه بود، بنابراین باید همواره یاد و خاطره شهیدان را در جامعه زنده نگه داریم.

** همه وظیفه داریم برای کارآمدی نظام اسلامی تلاش کنیم
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در حاشیه برگزاری این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز مردم و مسئولان وظیفه دارند برای سربلندی و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ثمره خون شهیدان است با همه وجود تلاش کنند.
حجت الاسلام علی اصغر صالح آبادی اظهار کرد: مهمترین عرصه ای که امروز دشمنان به دنبال ضربه زدن و تخریب نظام اسلامی هستند، عرصه اقتصادی است که همه باید در این حوزه در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به مجاهدت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس برای تعالی ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی بر اساس همین ارزش ها و آرمان ها شکل گرفته است و امروز باید با برگزاری یادواره های شهدا، بر حفظ و تقویت این ارزش ها توجه و تاکید کنیم.
وی گفت: شهدای جهاد سازندگی به عنوان سنگرسازان بی سنگر، حقیقتا از مخلص ترین و مظلوم ترین شهیدان بودند که همواره در جلوترین خط برای رزمندگان اسلام سنگرسازی می کردند.
آیین گرامیداشت یاد و خاطره 59 شهید سنگرساز بی سنگر (شهیدان سازمان جهاد کشاورزی استان قم) با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و فرماندهان نظامی در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدای قم برگزار شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.