به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: طبق پیش بینی های اولیه این انتخابات قرار بود، در سیزدهم اسفند برگزار شد، ولی در در فرایند استعلام ها، بررسی ها و تحقیق های صورت گرفته زمان انجام آن یک هفته به تعویق افتاد.
وی با بیان این که زمان و مکان برگزاری نخستین روز این انتخابات یکشنبه 21 اسفند از ساعت 8:30 تا اذان مغرب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه است، افرود: زمان و مکان دومین روز آن نیز عصر دوشنبه 22 اسفند در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک پردیسان و مسجد حضرت زهرا(س) واقع در شهرک مهدیه می باشد.
وی با اشاره به ثبت نام اینترنتی و حضوری حدود 600 تن از طلبه ها برای نامزدی در این انتخابات افزود: پس از استعلام و بررسی های طولانی مدت، صلاحیت 525 تن در مرحله نخست احراز شد، که در نتیجه از این تعداد 225 تن به عنوان تایید صلاحیت شدگان نهایی و نامزدهای این انتخابات معرفی شدند.
فرخ فال با بیان این که طلبه هایی که برای نامزدی انتخاب نشدند به منزله نداشتن صلاحیت آنها نیست، گفت: معیار گزینش نامزدها شرایط تبلیغی و تحصیلی و فراغت کافی برای حضور در جلسه های مجمع بوده است، که بر همین اساس طلابی که این شرایط را داشتند در اولویت قرار گرفتند.
وی با بیان این که در هر حوزه انتخابیه که تعداد طلبه های آن 100 تن باشد، امکان انتخاب یک نماینده از آن حوزه برای عضویت در مجمع وجود دارد، افزود: در حوزه های انتخابیه و شهرستان هایی که این تعداد به حد نصاب تعیین شده نرسد چند حوزه با یکدیگر تجمیع می شوند تا تعداد مورد نظر به عدد 100 برسد.
وی تعداد طلبه های حوزه علمیه قم را بیش از 50 هزار تن ذکر کرد و افزود: در انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب، 12 هزار تن از طلاب رای خود را به درون صندوق ها انداختند که این رقم در مقایسه با دوره ششم 80 درصد افزایش داشت و امسال نیز برغم حضور طلاب در برنامه های تبلیغی و تحصیلی شرکت 30 هزار تن را پیش بینی می کنیم.
فرخ فال، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را یادگاری مبارک و مقدس از رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: این مجمع با رهنمودهای رهبر معطم انقلاب در جایگاه بایسته خود قرار گرفته است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: مجمع نمایندگان طلاب هر چهار سال یک بار با رای مستقیم طلاب تشکیل می شود و همان گونه که در دوره های گذشته در جهت تحقق منشور روحانیت مسئولیت های بزرگی را ایفا کرده است، در طرح های کلان حوزه و مسائل مربوط به طلبه های شهرستان های مختلف نیز مسئولیت ها و ماموریت های خود را جامعه عمل می پوشاند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.