به گزارش ایرنا، دراین آیین باشکوه یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: برخی از حوادث و سوانح عالم از جمله زلزله و نیز سوانح هوایی از جمله اتفاق هایی است که وقوع آنها قابل پیش بینی نیست ولی می توان از این حوادث درس آموخت.
آیت الله محسن غرویان افزایش علم و دانش و نیز ارتقای توان تسلط بر طبیعت را یکی از درس های این حوادث دردناک دانست و افزود: بر اساس رهنمودهای قرآنی هر آنچه که در عالم است می تواند مسخر انسان ها شود ولی لازمه آن، تحصیل علم بیشتر و ارتقای سطح پژوهش است.
وی با تاکید بر اینکه باید دانشجویان و جوانان کشور تحصیل، علم اندوزی و پژوهش را به منظور درک حقایقی عالم در صدر اولویت های خود قرار دهند، ادامه داد: باید به دنبال کشف حقایق و اسرار علم به منظور به تسخیر در آوردن آنها بود.
وی با تقدیر از تلاش دولتمردان برای حل مشکلات کشور گفت: باید جوان و فرزندان این مرز و بوم هواپیماها و کشتی های مدرن بسازند تا برای خودرو، کشتی و هواپیما و رفع احتیاجات کشور دست به سمت کشورهای بیگانه دراز نشود.
غرویان افزود: باید بسترهای لازم برای تحصیل و اجرایی کردن دستاوردهای پژوهشی جوانان نخبه در کشور فراهم شود تا جوانان نخبه کشورمان در کشور مانده و برای توسعه کشور خودشان تلاش کنند.
وی گفت: باید نظام جمهوری اسلامی با ابزار علم، دانش و تحصیلات عالیه و ارتقای سطح دانش و تکنولوژی در کشور به دنبال جلوگیری از بروز این حوادث باشد.
وی، وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه توسعه و پیشرفت در کشور دانست و اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه وقتی محقق می وشد که علوم حوزوی و دانشگاهی در راستای رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور به کار گرفته شود و این حوادث زنگ هشداری است تا به دنبال تسخیر طبیعت و پژوهش باشیم.
غروی ، علم و دین را توام و همراه با هم دانست و تاکید کرد: نه دین ذیل علم و نه علم ذیل دین است بلکه علم که مبتنی بر تفکر و تعقل است و دین که مبتنی بر وحی است، توام با هم هستند و باید رابطه بین این 2 را به خوبی درک و به دنبال به کار گیری آنها باشیم.
به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای ای تی آر (ATR200) شرکت هواپیمایی آسمان که صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه امسال که از تهران عازم یاسوج بود در 120 کیلومتری یاسوج از رادار محو شد و در کوه های دنا سقوط کرد؛ این هواپیما حامل 66 سرنشین و کادر پروازی بود که همه آن ها در این حادثه جان باخته باشند. تیم های امدادی حدود 2 هفته است که در تلاش برای شناسایی و انتقال پیکر این جانباختگان از ارتفاعات دنا هستند که به دلیل بارش شدید برف و کولاک در این ارتفاعات، عملیات امدادرسانی با تاخیر مواجه شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.