به گزارش ایرنا، شهر مقدس قم در هفته گذشته شاهد رویدادها و رخدادهای مهمی و جالب توجه ای بود از جمله اینکه اتوبان قم - تهران بعد از چند سال به مدت دو روز مسدود شده و برای اولین بار در سال های اخیر مدارس قم نیز دو روز پشت سر هم و مدارس بخش ها، سه روز به دلیل بارش شدید برف تعطیل شد.
از سوی دیگر روز پنجشنبه هفته گذشته سالروز ورود تاریخی امام راحل به کشور و آغاز جشن های دهه مبارک فجر، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار و بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) نیز گلباران شد.

نگاهی به مهمترین اخبار هفته گذشته قم

**جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم هفته گذشته در جلسه این شورا با اشاره به اینکه مسئولان در برخی مناسبت ها پاسخگویی به مراجعه کنندگان را به زمان های بعد موکول می کنند، گفت: معنی و مفهوم انقلابی بودن به خدمات رسانی به مردم است، دهه فجر باید با تلاش و گره گشایی بیشتر در راستای خدمات رسانی به مردم در حوزه های مختلف صورت گیرد و برنامه های دهه فجر و افتتاحیه از طرح ها می تواند در زمان خارج از ساعات اداری و در روزهای تعطیل صورت گیرد.

**نشتی لوله اصلی آب تقاطع عمار یاسر به 15 خرداد،درسحرگاه دوشنبه در شهر قم منجربه فرونشست قسمتی از زمین این تقاطع شد. وحید کریمی مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقداری از نشتی آب به سمت یکی از واحدهای تجاری منطقه که در جنب بلوار 15 خرداد قرار داشت نفوذ کرده بود و در بازدیدهای ایمنی مشخص شد که ساختمان این واحد تجاری فعلا ایمن است.

** احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم دردیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس قم گفت: امروز بزرگترین حربه دشمن، سیاه نمایی، کوچک شمردن و بی اهمیت نشان دادن ارزش های انقلاب و جمهوری اسلامی است. فعالیت هایی که در عرصه حفظ آثار سال های حماسه و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه صورت می گیرد، نشان از عشق و انگیزه و شور و مدیریت جهادی در این عرصه است.

** حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه روز شنبه در «نشست معاونان منابع انسانی دادگستری کل استان ها» گفت: هدف از هجمه های اخیر به قوه قضاییه که بعضی با جاهلیت و بعضی از روی سوءنیت انجام می دهند، کاهش اعتماد مردم به این دستگاه است، البته کسی ادعا نمی کند که اعتماد مردم به دستگاه قضایی صد درصد است، ولی اعتماد واقعیتی است که ممکن است زمانی زیاد یا کم شود.

**سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم درجلسه شورای فرهنگ عمومی دراستانداری قم گفت: وضعیت ظاهری قم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیاز به بازنگری جدی دارد لذا همکاری دستگاه های مربوطه برای ساماندهی آن ضروری است، معماری درساخت و سازها و نامگذاری مغازه ها برگرفته از فرهنگ غربی و بدون توجه به پاسداشت زبان فارسی مشکلات ظاهری را برای این شهر فراهم ساخته است.

** بیست و یکمین جلسه کمیته تنظیم بازارو تامین ارزاق عمومی روز چهارشنبه درحالی در قم برگزار شد که یکی از موضوع های مهم آن مربوط به تامین میوه شب عید ، ذخیره سازی مرغ و نظارت جدی بر قیمت کالاهای اساسی مصرفی مردم بود. مهردادغضنفری امرایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم دراین جلسه با تاکید بر ضرورت توجه دستگاه های نظارتی به موضوع امنیت غذایی، گفت: هر گونه اخلالی که در امنیت غذایی ایجاد شود به سایر شقوق امنیتی نیز سرایت می کند.اظهار داشت: باید حساسیت ویژه ای به این مساله داشته باشیم و تخلف های بهداشتی صورت گرفته توسط صنف مرتبط با این حوزه نیز در کارگروه سلامت بررسی شود.

** بخش دیالیز شامل 2 تخت، ویژه نوزادان و کودکان که از نیازهای مبرم بیمارستان کودکان حضرت معصومه(س) بود،طی آیینی در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر، در این مرکز درمانی راه اندازی شد.یک هزار بیمار دیالیزی در حدود 140 تخت دیالیز در بیمارستان های شهید بهشتی، کامکار، گلپایگانی، ولیعصر(عج)، علی بن ابیطالب(ع) و سه درمانگاه در سطح شهر قم تحت درمان قرار دارند.

**محمدجواد باقری رئیس اداره بهداشت شهرستان قم گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرونده الکترونیک سلامت برای 100 هزار تن از ساکنان روستایی قم تشکیل و اطلاعات درمانی و سلامت آن ها در این پرونده ها ثبت شده است. وی افزود: در حال حاضر 14 مرکز خدمات جامعه سلامت و 58 خانه بهداشت در روستاهای قم فعال است و کارشناسان در این مراکز تمام بسته های خدمات درمانی و بهداشتی را به خانواده های ساکن ارائه می دهند.

**عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم هرگونه فعالیت حمل و نقل در شهر را منوط به اخذ مجوز از شهرداری عنوان کرد، و گفت: فعالیت اسنپ یا همان تاکسی اینترنتی در قم به دلیل نداشتن مجوز از شهرداری خلاف قانون است.وی اظهار داشت: طبق قانون هر کس که فعالیت حمل و نقل و جابجایی مسافر را داشته باشد الزاما باید از شهرداری آن شهر مجوز بگیرد.

**سید جواد خازنی معاون اجرایی باشگاه صبای قم گفت: بعد از مشکلاتی که 2 هفته گذشته در جریان بازی 2 تیم فوتبال صبای قم و خونه به خونه بابل در مورد مکان برگزاری مسابقه ایجاد شده، گفت وگوهایی با فدراسیون فوتبال کشور انجام شد و در نهایت به تازگی با برگزاری مسابقات لیگ دسته یک در ورزشگاه شهید حیدریان قم موافقت کرده است. برهمین اساس، بازی تیم صبا و ایرانجوان بوشهر در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

** مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز دوشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، روحانیان و فضلای حوزه های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.وی بیست و نهم آذرماه 96 پس از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم دعوت حق را لبیک گفت، و پیکر مطهر این عالم ربانی پس از تشییع در قم، در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

7401/ 6133/ گزارش از : اطمینان ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.