محمد وزیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: به دلیل اهمیت بالای جام یادگار امام راحل، کشورهای صاحب نام کشتی جهان در این رقابت ها شرکت می کنند و چنین رویدادی برای کشتی کشور و قم بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: 15 کشتی گیر قمی نیز برای حضور در این رقابت ها انتخاب شده و امید است بتوانیم با همکاری همه مسئولان، این رقابت ها را در شان جمهوری اسلامی ایران و شهر مقدس قم برگزار کنیم.
وزیری گفت: این مسابقات در رده سنی نوجوانان ترتیب خواهد یافت و تمهیدات لازم برای برگزاری این رقابت مهم در حال انجام و پیگیری است.
مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام یادگار امام راحل در تیرماه امسال نیز با حضور تیم هایی از 14 کشور جهان و پنج تیم از جمهوری اسلامی ایران در قم برگزار شده بود که در نهایت تیم های ایران، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان به ترتیب اول تا چهارم شدند.
در این رقابت ها تیم های کشتی فرنگی کشورهای عراق، تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان، سوریه، صربستان، ایتالیا، اوکراین، ارمنستان، گرجستان، فنلاند، بلغارستان، لبنان و ترکیه حضور داشتند.
این مسابقات از دهه 80 به صورت منظم در قم برگزار می شد ولی از سال 1390 تا امسال به خاطر نبود امکانات، این رقابت ها در قم برگزار نشد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.