به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قم اعلام کرد: نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی، 20 اسفند ماه امسال در تهران با حضور شخصیت ها و مسئولان کشوری برگزار می شود.
وی افزود: از میان اثرهای پذیرفته شده؛ 181 اثر در بخش تک نگاری، 165 اثر در بخش علوم اسلامی کاربردی، 105 اثر در بخش علوم اجتماعی کاربردی، 28 اثر در بخش علوم انسانی – اجتماعی نظری و 22 اثر در بخش علوم اسلامی نظری پذیرفته شده است.
وی ادامه داد: از میان اثرهای پذیرفته شده؛ 272 اثر تالیف، 152 اثر تدوین، 41 اثر تحقیق و 36 اثر ترجمه می باشد که از میان 501 اثر پذیرفته شده؛ 216 اثر در مرحله اول پذیرفته شد و به مرحله دوم داوری راه یافت.
رئیس شورای علمی نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی نیز در این نشست خبری با اشاره به اهمیت سبک زندگی گفت: مساله قدرت انتخاب و انتخاب گری یکی از ویژگی های انسان می باشد که امروزه اهمیت یافته، چون فرصت های انتخاب بیش از گذشته فراهم شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی با اشاره به فناوری های روز اظهار کرد: فضای پدید آمده امروز، امکاناتی را برای بشر فراهم آورده است که گزینه های گوناگونی را پیش روی او قرار می دهد.
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تهران خاطرنشان کرد: امروزه آن چه که انسان انتخاب می کند، در باورها و ارزش های او اثر می گذارد، همان طور که انتخاب او نیز، از همین باورها و ارزش های او می باشد.
وی گفت: از فرصت پدید آمده در ابزارها و امکانات باید بتوانیم روشی را برای زیست مناسب با فرهنگ، باورها و ارزش های خود نشان دهیم و به جای سرگشتگی، روش هایی را برای انتخاب کردن باید ارائه داد تا سبک و سیاقِ انتخاب درست را به مخاطبان نشان دهد.
وی تاکید کرد: باید از کسانی که خلاقیت و توانایی ارائه الگوهای متفاوت را دارند، بهره برد تا راه ها و گزینه های مناسب فرهنگ اسلامی – ایرانی را نشان دهند تا گزینه های صحیح به مخاطب عرضه شود.
نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت مراکز علمی مانند دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، موسسه امام خمینی(ره) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره می توانند به دبیرخانه همایش به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان توس، کوچه تبریز، پلاک 30 و یا به تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.lifestylebook.ir مراجعه کنند و یا با تلفن 88978277 با پیش شماره 021 تماس بگیرند.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.